El president del Partit Popular i candidat a la presidència del govern espanyol, Mariano Rajoy, i el cap de llista de les files del PSOE a les properes eleccions generals, Alfredo Pérez Rubalcaba, desembarquen aquests dies a Barcelona. La presència dels dos aspirants a encapçalar l'executiu espanyol amb només tres dies de diferència dóna el tret de sortida oficiós a la precampanya electoral a Catalunya. Els dos líders saben que del sentit del vot dels catalans en depèn en part el seu futur, donat que el resultat a Catalunya pot condicionar l'embranzida final en la carrera per la Moncloa. Conferències, actes públics i trobades privades configuren l'agenda dels candidats de PP i PSOE.
El primer a aterrar a Barcelona serà Mariano Rajoy. El popular serà dijous al migdia al Palace Hotel de la capital catalana per oferir una conferència-col·loqui en el marc d'un dinar organitzat per Barcelona Tribuna. Més tard, a l'hora de sopar, el líder del PP assisteix a una trobada que se celebrarà a casa de Javier Godó, compte de Godó, on s'hi reuniran de forma distesa més d'una vintena d'integrants de l'anomenat Fòrum Pont Aeri, composat per destacats empresaris, banquers i homes de negocis de Catalunya i Madrid.
Només tres dies després, el proper diumenge 18 de setembre, el candidat del PSOE a la presidència del govern espanyol, Alfredo Pérez Rubalcaba, és qui es passejarà per Catalunya per donar el seu particular inici a la precampanya catalana. Junt un dia després que el Consell Nacional del PSC hagi ratificat, previsiblement, Carme Chacón com a cap de llista dels socialistes catalans, Rubalcaba serà, junt a la ministra, l'estrella de la tradicional Festa de la Rosa. La trobada socialista portarà al cap de files del PSOE fins a la Pineda de Gavà. Al dia següent, dilluns, Rubalcaba participa en l'esmorzar-col·loqui que organitza Primera Plan@ amb la conferència titulada Catalunya, España, Europa: proyecto compartido.
Rajoy i Rubalcaba busquen vots a Catalunya
Política
Els líders del PP i PSOE desembarquen a Barcelona per encetar la precampanya
ARA A PORTADA
Publicat el
13 de setembre de 2011 a
les 17:11
Et pot interessar
-
Política
Els àudios de Sánchez i les trucades d’Aznar
-
Política
El Govern i els Comuns no es posen d'acord per prohibir la compra especulativa d'habitatge
-
Política Colau demana que Puente dimiteixi «com més aviat millor»
-
Política
Bildu guanyaria les eleccions espanyoles al País Basc amb el PNB en tercer lloc
-
Política
Puente descarta dimitir: «La meva feina és donar la cara i resoldre el problema»
-
Política
Feijóo responsabilitza Sánchez i Puente de l'accident d'Urda: «Si no dimiteixen, els farem dimitir a les urnes»
