"Com a president del Govern jo tinc algunes obligacions, per descomptat complir i fer complir la llei. És a dir, jo no puc autoritzar un referèndum a Catalunya. No vull, però és que a més no puc, jo no podria autoritzar un referèndum com el que se celebrarà a Escòcia per la senzilla raó que, com diu la Constitució, la sobirania nacional li correspon al poble espanyol". Aquesta és la resposta a nivell internacional que el president espanyol explica en una entrevista conjunta a cinc diaris, entre els quals El País difosa aquesta nit, en valorar el procés de Catalunya.
Rajoy insisteix en marcar diferències amb el cas d'Escòcia i el Regne Unit i assegura que el dret a l'autodeterminació no existeix a la Constitució espanyola. Així mateix, el president espanyol nega que Catalunya i Espanya mai no hagin viscut per separat. I continua amenaçant amb la sortida de la UE d'una virtual Catalunya independent.
Rajoy: «No vull ni puc autoritzar un referèndum a Catalunya»
El president espanyol es referma en la seva negativa al procés català en una entrevista conjunta a cinc diaris
ARA A PORTADA
Publicat el
08 de desembre de 2013 a
les 21:34
Et pot interessar
-
Política Parlon i Trapero tornaran a comparèixer al Parlament per les infiltracions en assemblees de professors
-
Política
El Parlament prem l'accelerador per prohibir la compra especulativa abans de l'estiu
-
Política Sánchez mira de tapar la sentència d'Ábalos amb una pluja de milions per a la dependència
-
Política
La justícia és ràpida quan li interessa? Tres anys en el cas Ábalos i vuit per Montoro i Kitchen
-
Política
Previsibles en el pitjor sentit
-
Política
Els convergents no han marxat mai
