Reagrupament no ha obtingut finalment representació tal i com apuntaven les darreres enquestes i el sondeig a peu d'urna que ha fet avui TV3. La formació liderada per Joan Carretero ha patit l'efecte Laporta i només a Girona ha fregat l'escó amb un 3,28% dels vots i gairebé deu mil paperetes de suport. D'aquesta manera, l'exconseller de Governació, buc insigne d'aquest projecte polític, s'ha quedat sense poder obtenir l'acte de diputat en una demarcació on Reagrupament hi havia abocat bona part de les esperances. En un escuet comunicat, Carretero ha remarcat que "el poble de Catalunya ha decidit que vol seguir la via autonomista".
A la resta de demarcacions la derrota ha sigut més dolorosa. A Barcelona la formació independentista s'ha quedat amb l'1% dels vots (23.293), un percentatge similar a l'aconseguit a Tarragona amb uns tres mil sufragis. Ha estat a Lleida on la igualtat entre Reagrupament i Solidaritat s'ha fet més visible amb uns percentatges lleugerament superiors per al partit de Laporta. Uns resultats que confirmen que Reagrupament ha estat qui més ha patit la manca d'una candidatura indepdentista unitària al Parlament.
Reagrupament es queda sense representació al Parlament
Política
La formació de Joan Carretero pateix l'efecte Laporta i només a Girona obté un meritori resultat acostant-se a l'anhelat escó
ARA A PORTADA
-
-
Política Colau formalitza l'oferiment a Rufián per «sumar el seu lideratge» al Front Ampli Pau Espí Solé
-
Política Qui és Jordi Albert, el pla B d'ERC per al 29-N si Rufián consuma el trencament Lluís Girona Boffi
-
Política El PSOE estudia presentar-se conjuntament amb les esquerres per disputar el Senat al PP Bernat Surroca Albet
-
Política Junts avança en la reconstrucció de l'espai convergent: acord amb el partit de Marta Pascal Oriol March
Publicat el
28 de novembre de 2010 a
les 23:02
Et pot interessar
-
Política
La pinça s'ha trencat
-
Política Vox reclama al Suprem que reactivi l'ordre de detenció de Puigdemont
-
Política El jutge del cas Leire descarta per ara investigar el PSOE
-
Política
Aliança Catalana no vol que se li vegi el llautó
-
Política
Un jutge demana desclassificar documentació sobre l'espionatge amb Pegasus a Òmnium
-
Política
Gabriel Rufián trenca el silenci: posa condicions i insisteix a integrar ERC en un front d'esquerres
