El Govern celebrarà aquest dilluns una reunió extraordinària per aprovar el decret del català a l'escola, mesura que ha d'anar acompanyada de l'aprovació de la llei sobre la llengua al Parlament i que ha quedat aturada perquè Ciutadans i Vox l'han portada al Consell de Garanties Estatutàries. L'objectiu de l'executiu és tirar endavant la norma abans de la data límit que va donar el TSJC per aplicar la sentència del 25% de castellà: el 31 de maig.
Aquesta acció de l'executiu és especialment important per a les direccions dels centres, ja que el decret especifica que els projectes lingüístics hauran de ser validats per la conselleria d'Educació i que, per tant, ella en serà la màxima responsable. Un cop la resposta política a la sentència superi tots els entrebancs i tràmits, caldrà veure si el TSJC continua reclamant l'execució de la sentència.
[noticiadiari]2/234834[/noticiadiari]
I és que tant el president de la Generalitat, Pere Aragonès, com el vicepresident, Jordi Puigneró, han admès durant els últims dies que no està "al 100% garantit" que el paraigua legal dissenyat sigui suficient per aturar l'acció del tribunal, a qui atribueixen una actuació de caràcter "ideològica".
Pel que fa a l'acord al Parlament, Vox, Ciutadans i PP ja han formalitzat la maniobra per paralitzar l'aprovació de la nova llei per defensar el català a l'escola. La votació que estava prevista aquest divendres al migdia perquè la norma, tramitada per la via urgent, entrés ja en vigor, queda ara a expenses del dictamen del Consell de Garanties Estatutàries després del recurs dels partits de dretes.
Després que la mesa hagi tramitat la petició de dictamen, l'ens té set dies hàbils per presentar l'informe i determinar si el text s'ajusta a l'Estatut, però l'escenari idoni que preveuen els partits que defensen la llei és que s'accelerin tots els passos per tal de poder aprovar-la en un ple extraordinari dilluns o dimarts.
[noticiadiari]2/234744[/noticiadiari]
L'acord entre el PSC, ERC, Junts i En Comú Podem va arribar tant al límit de terminis, que ara el risc és que el paraigua legal no estigui enllestit abans de la data fixada pel tribunal per executar la sentència. Fonts negociadores de l'entesa subratllen la importància d'arribar a temps perquè el nou marc legislatiu entri en vigor, ja que l'objectiu és "fer inaplicable" la sentència. De fet, subratllen que el més idoni hagués estat actuar des de la vessant legislativa abans de la interlocutòria que va emetre el TSJC el 9 de maig.
Reunió extraordinària del Govern per aprovar el decret del català a l'escola
L'executiu es trobarà aquest dilluns per aprovar la norma que fa responsable Educació dels projectes lingüístics dels centres educatius
- Reunió del consell executiu, en una imatge d'arxiu | Govern -
- | Govern
ARA A PORTADA
Publicat el
29 de maig de 2022 a
les 19:39
Actualitzat el
30 de maig de 2022 a les
11:41
Et pot interessar
-
Política
Explicacions per la corrupció i un objectiu de legislatura: tot el que ha de resoldre Sánchez al Congrés
-
Política
La Flama del Canigó il·lumina els nous catalans
-
Política
L'assessora de Begoña Gómez entrega el passaport al jutge Peinado un dia abans del termini
-
Política
La batalla de Barcelona queda definida: qui és qui en les municipals?
-
Política
Maniobra de Zapatero per intentar anul·lar la seva imputació al cas Plus Ultra
-
Política
Joan Capdevila, exdiputat d’ERC, nou conseller dels Mercats i la Competència
