Els diputats de la CUP Carles Riera i Albert Botran, i l'exdiputat David Fernàndez, hans presentat aquest dilluns una querella contra l'empresa israeliana NSO, propietària de Pegasus, per l'escàndol del Catalangate. L'han presentada al jutjat 32 de Barcelona, que ja té una investigació oberta per l'espionatge a Ernest Maragall i Roger Torrent. La querella sosté que l'empresa ha comès delictes contra la intimitat, concretament per descobriment i revelació de secrets.
La querella, presentada per l'advocat Benet Salellas, representant dels membres de la CUP, es fonamenta en l'informe de CitizenLab, que revela que fins a 65 persones vinculades al moviment independentista han estat espiats pel programari Pegasus. "No ens han tractat com a diputats electes, sinó com a enemics. L'Estat juga brut", ha dit Botran, víctima de l'espionatge.
Paral·lelament, l'exdiputada de la CUP Anna Gabriel activarà també una ofensiva legal a Suïssa, país on resideix des que va marxar a l'exili i on va ser víctima de l'espionatge de Pegasus. El seu advocat, Olivier Peter, estudia presentar una denúncia formal al Ministeri Públic de Suïssa perquè comenci una investigació.
En els propers dies, tots els afectats aniran interposant querelles i denúncies a diverses jurisdiccions pel Catalangate. L'advocat Andreu Van den Eynde, que representa els interessos dels membres d'ERC espiats, presentarà accions legals al jutjat 32 de Barcelona. Marta Rovira, secretària general d'ERC i resident a Suïssa, podria presentar denúncia a aquest país.
L'advocat Gonzalo Boye, defensor de Junts i dels dirigents independentistes a l'exili, ampliarà l'ofensiva en jurisdiccions europees on s'han produït espionatges, com França, Bèlgica, Alemanya o Suïssa. Tot plegat, dirigit contra l'empresa NSO, el CNI, la Guàrdia Civil i la Policia Nacional a l'espera que, amb el pas dels mesos, es puguin interposar denúncies contra persones concretes.
Riera, Botran i Fernàndez presenten querella contra NSO pel «Catalangate»
Els membres de la CUP sostenen que s'han produït delictes contra la intimitat, concretament per descobriment i revelació de secrets
ARA A PORTADA
-
«Barcelona va perdre 350.000 habitants i no els ha recuperat mai; té capacitat per absorbir més població» David Cobo
-
-
Unitat in extremis a Andalusia: Podem, Esquerra Unida i Sumar segellen una coalició electoral Anna Mira Perich
-
Albiach retreu a ERC que no faci costat a Rufián en l’aposta per la unitat de les esquerres Redacció
-
Publicat el
02 de maig de 2022 a
les 08:02
Et pot interessar
-
Política
«Molts okupes del 1996 no hauríem imaginat mai defensar urnes el 2017»
-
Política
ERC demana explicacions a Sánchez per les traves en la catalanització de noms
-
Política
PSC, ERC, Comuns i CUP demanen que el Parlament rebutgi l'ampliació de la pena de mort a Israel
-
Política
Esther Niubó tornarà a la feina dimarts vinent després de dos mesos de baixa
-
Política
L'antiga seu d'ICV a Barcelona, propietat de la Caixa, busca comprador o llogater
-
Política
Junts pressiona el Govern pels obstacles al Registre Civil per catalanitzar-se el nom
