Si és certa la predicció d'El País, d'aquí a pocs dies Ciutadans tindrà la clau de la governabilitat d'Andalusia. En aquest escenari, la lleugera davallada del PSOE, combinada amb una irrupció espectacular del partit d'Albert Rivera, faria que Susana Díaz depengués dels unionistes catalans per conformar una majoria estable.
D'aquesta manera Ciutadans aconseguiria bloquejar qualsevol canvi institucional a l'estat espanyol. Mantenir el poder del PSOE a la Junta d'Andalusia equival a apuntalar el café para todos de forma indefinida, la clau de l'immobilisme del repartiment territorial dels recursos. D'aquesta manera quedaria definitivament fossilitzat el superàvit fiscal andalús, amb la conseqüència directa de l'eternització del dèficit català. La supervivència del PSOE i les elits burocràtiques andaluses passa per aquesta transferència de renda.
En un context d'aquest tipus, Rivera i els seus liquidarien per una llarga temporada qualsevol intent de tercera via. El poder de bloqueig del PSOE andalús faria insostenible la posició del PSC, de Duran Lleida i de qualsevol possibilitat real de pacte entre Madrid i Barcelona, clarificant la disjuntiva entre drenatge fiscal etern o independència... Sort, Albert.
ARA A PORTADA
-
-
Societat Suspès el primer desnonament pel «decret Maricarmen» al barri de Sant Andreu Neus Climent / Agències
-
Societat L'Ajuntament de l'Hospitalet preveu comprar la finca on es va suïcidar el Javier Neus Climent / Agències
-
Societat Gairebé la meitat de les persones d'entre 30 i 44 anys són llogateres Neus Climent / Agències
-
Meteorologia Les tempestes colpegen amb força les comarques del Camp de Tarragona Antonio Ramos Llauradó
Publicat el
15 de març de 2015 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
El Parlament tomba la proposta estrella d'Illa en habitatge amb l'abstenció dels Comuns
-
Política
El Parlament avala una «resolució refrendada» del conflicte en el novè aniversari de l'1-O
-
Política
PSC i ERC volen crear un grup d'experts per fer una reforma fiscal en habitatge
-
Política
PSC i ERC acorden crear en sis mesos un pla pel català al comerç i la restauració
-
Política
Felip i Letizia visitaran Ceuta i Melilla el 13 i 14 d'octubre
-
Política
El retorn imminent de Puigdemont anima el novè aniversari de l'1-O
