Si és certa la predicció d'El País, d'aquí a pocs dies Ciutadans tindrà la clau de la governabilitat d'Andalusia. En aquest escenari, la lleugera davallada del PSOE, combinada amb una irrupció espectacular del partit d'Albert Rivera, faria que Susana Díaz depengués dels unionistes catalans per conformar una majoria estable.
D'aquesta manera Ciutadans aconseguiria bloquejar qualsevol canvi institucional a l'estat espanyol. Mantenir el poder del PSOE a la Junta d'Andalusia equival a apuntalar el café para todos de forma indefinida, la clau de l'immobilisme del repartiment territorial dels recursos. D'aquesta manera quedaria definitivament fossilitzat el superàvit fiscal andalús, amb la conseqüència directa de l'eternització del dèficit català. La supervivència del PSOE i les elits burocràtiques andaluses passa per aquesta transferència de renda.
En un context d'aquest tipus, Rivera i els seus liquidarien per una llarga temporada qualsevol intent de tercera via. El poder de bloqueig del PSOE andalús faria insostenible la posició del PSC, de Duran Lleida i de qualsevol possibilitat real de pacte entre Madrid i Barcelona, clarificant la disjuntiva entre drenatge fiscal etern o independència... Sort, Albert.
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de març de 2015 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política «La CUP té una alternativa, però no hem sabut explicar-nos»
-
Política D'activistes veïnals a regidors: els dos primers anys fent política municipal
-
Política Illa demana la «intervenció» en el mercat de l'habitatge
-
Política L'Hospitalet de Llobregat: adaptar la segona ciutat del país a l'etapa post-Marín
-
Política Els Comuns acusen el PP d'impulsar un «cop d'estat tou» a la Conferència de Presidents
-
Política La motoserra de Javier Milei arriba al Madrid d'Isabel Díaz Ayuso