Fa exactament vint anys, l'estructura organitzada de Terra Lliure va deixar les armes i la majoria van passar a integrar-se dins d'ERC. Va ser un èxit en el qual hi van tenir un paper destacat moltes persones de diversos àmbits, algunes de les quals van iniciar una carrera política que, més o menys, ha arribat fins al dia d'avui.
Pel que fa estrictament als membres de Terra Lliure, hi va haver qui es va acollir a mesures de reinserció, qui va complir la condemna que li pertocava i qui, simplement, no va ser detingut mai. Una bona part van ser torturats. Posteriorment, d'entre tots ells alguns van arribar a tenir càrrecs electes i de Govern. Naturalment, es tractava dels més pragmàtics.
Tot això va passar estrictament pel sedàs de la legalitat espanyola, maltractaments inclosos. Així que, la veritat, no entenc de què es queixa Albert Rivera. Sobretot quan aquest mateix sistema legal encara protegeix els crims del franquisme.
ARA A PORTADA
Publicat el
07 de juliol de 2011 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Per què els diem extrema dreta?
-
Política
Los derechos de la gentuza
-
Política
Els drets de la gentussa
-
Política
El Parlament denuncia la «proliferació» d'armes blanques i crida a «reforçar el control policial»
-
Política
El Parlament exigeix que l'Es-Alert tingui un equilibri entre la «sobrealerta» i l'«alerta justa»
-
Política
Set de cada deu persones (i la meitat dels votants de PP, Vox i Junts) defensa congelar lloguers
