La ministra de Defensa, Margarita Robles, ha posat en qüestió que la taula de negociació sobre Catalunya sigui ara una prioritat. La socialista considera que ara és urgent tirar endavant uns pressupostos de "reconstrucció" per fer front la crisi de la Covid-19, i per a això crida a totes les forces polítiques "amb sentit d'estat", incloent-hi el PP.
Robles ha assegurat en una entrevista amb Europa Press que és el moment de la gran política, del diàleg sense excepció i amb sentit d'Estat, perquè les persones "no estan per a jocs florals", "frases eloqüents" o "suggestives" que en el fons "no pensen en els ciutadans".
Aquesta crida es dirigeix als partits que "no facin de la desqualificació i intolerància el seu lema", en clara referència a Vox, que promou una moció de censura contra el seu govern, i deixin un costat la confrontació i les qüestions partidistes.
Robles, en una clara apel·lació al PP i Ciutadans, ha defensat que el seu govern liderarà la resposta davant els efectes del Covid-19 però per a això es requereix de "suports" i una classe política que "ha d'estar a l'alçada", sense excepció.
Respecte a si ERC pot condicionar els pressupostos a la represa de la taula de diàleg amb Catalunya, ha insistit que és necessari que les formacions creguin "en l'interès general al que estan cridats", convidant a asseure's a qualsevol partit que vulgui dialogar per poder "construir una Espanya millor".
"Quan els dirigents polítics es miren a qüestions partidistes, a Jocs Florals, a la frase suggeridora o suggestiva però que no pensa en els ciutadans, no estan comportant-se com a veritables servidors públics", ha assegurat.
Robles qüestiona que la taula de diàleg amb Catalunya sigui la prioritat
La ministra de Defensa assegura que els ciutadans "no estan per a Jocs Florals" i que cal aprovar uns pressupostos
ARA A PORTADA
-
Illa defensa la gestió de la pesta porcina i avisa l'oposició: «No ho acabarem en una setmana» Lluís Girona Boffi
-
Illa situa el 2026 com l'any de l'amnistia i el finançament singular Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
-
Aena descarta la gestió catalana del Prat però s'obre a «ampliar l'espai de coordinació» amb el Govern Redacció
-
Cerdán suggereix que la negociació amb Puigdemont va fer-lo caure: «Tot va canviar després d'aquella foto» Redacció
Publicat el 23 d’agost de 2020 a les 11:13
Et pot interessar
-
Política
ERC demana «lideratge» a Illa per la pesta porcina: «Governar no és només gestionar»
-
Política
Junts carrega contra Illa per la pesta porcina: "Va transmetre una imatge de nul·la confiança i seriositat"
-
Política
Unitat per fer què?
-
Política
Junts mou fitxa per propiciar un front unitari a Madrid
-
Política
La Moncloa treu ferro a la pressió dels socis i aparenta normalitat: «Queden dos anys de legislatura»
-
Política
El TC manté la inhabilitació a Turull, Junqueras, Romeva i Bassa mentre resol els recursos de l'amnistia
