El míting central de campanya d'ERC, celebrat al mercat de Sant Antoni de Barcelona, ha estat marcat per la dura intervenció que ha fet la secretària general d'ERC, Marta Rovira, contra el PSC i del PSOE. Des del seu exili a Ginebra, la número dos del partit ha acusat el PSOE de ser la "crossa del feixisme" per no desfer la judicialització que fa que a hores d'ara hi hagi a l'estat espanyol presos i exiliats. Si no fan cap gest, ha dit, és perquè no són prou "valents" per trencar el règim del 78 i perquè la dreta els ha "robat la cartera ideològica".
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KXRN0knBoTo[/youtube]
Rovira ha arribat a afirmar que és la FAES -que va estar presidida per José María Aznar- la que "dicta què han de fer i què han de dir" els socialistes. Després d'una setmana marcada pel veto dels independentistes a Miquel Iceta, que ha vist frustrat el seu salt com a president del Senat, la secretària general d'ERC ha assegurat que els socialistes "han perdut la noció del diàleg" i que encara tenen "ressaca del 155, de repressió i d'exili".
"Que assumeixin la democràcia"
El diàleg, ha advertit, no es construeix "amb imposicions i el menysteniment de les institucions" catalanes com, sota el seu criteri, ha demostrat el president espanyol, Pedro Sánchez, intentant que el Parlament votés la designació d'Iceta. Tampoc amb una Fiscalia que demana processar per organització criminal els organitzadors del referèndum que estan sent investigats pel jutjat d'instrucció número 13. "I ens deien que sense violència es podia parlar de tot", ha lamentat Rovira, que ha insistit en què no estan demanant als socialistes que defensin la independència de Catalunya, sinó que "assumeixin la democràcia".
La número dos d'ERC també ha fet una crida a guanyar amb contundència les eleccions municipals per trencar el "conservadurisme" que de forma majoritària s'ha instal·lat en els ajuntaments. Tota una declaració d'intencions per intentar superar en nombre d'alcaldies l'òbita postconvergent i fer guanyar "l'esquerra transformadora"
Rovira passa comptes amb el PSOE: «Són la crossa del feixisme»
La secretària general d'ERC assegura que la FAES "dicta què han de fer i que han de dir" els socialistes
ARA A PORTADA
-
-
Maribel Vilaplana, hospitalitzada a les portes de la declaració davant la jutgessa de la dana Redacció
-
Més detalls del Ventorro: Vilaplana va ensenyar a Mazón un vídeo d’un municipi inundat en plena dana Neus Climent
-
-
La ferida antipolítica de la dana: «L'extrema dreta està canalitzant el malestar» Moisés Pérez Pascual
Publicat el 19 de maig de 2019 a les 15:06
Actualitzat el 19 de maig de 2019 a les 15:10
Et pot interessar
-
Política
Feijóo entrega a Sirera el control del PP a Barcelona
-
Política
L'1x1 del tauler polític després del divorci Puigdemont-Sánchez
-
Política
Mazón va rebutjar dues trucades de la consellera d'Interior en les hores crítiques de la dana
-
Política
Xocs singulars a Barcelona: BComú i ERC s'enganxen per l'habitatge, i PP i Junts, per la immigració
-
Política
El Suprem reclama a l'Audiència Nacional que investigui els pagaments en efectiu del PSOE a Ábalos
-
Política
L’Audiència Nacional ordena avaluar l’estat de salut de Jordi Pujol per valorar si pot participar en el judici
