Rufián endureix, el PP subvenciona, Puigdemont inquireix i el PSC desentona
El comentari editorial de NacióDigital amb el protagonista, la proposta, la frase i la dada de la campanya electoral del 10-N
ARA A PORTADA
-
Pisos, IRPF i l'ombra del referèndum: les opcions d'Illa per calmar el Parlament i salvar Sánchez Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
L'1x1 de l'oposició d'Illa: entre l'exigència dels socis i la xenofòbia ultra O. March / B. Surroca / Ll. Girona
-
Sacsejada d'ERC i els Comuns a Illa perquè acceleri en finançament i habitatge: «Se li acaba el temps» Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Junts posa en mans d'Illa el futur de la legislatura a Madrid: «Així no es pot continuar» Oriol March
-
Publicat el 05 de novembre de 2019 a les 20:08
El protagonista
Gabriel Rufián (ERC) està en condicions de guanyar, de nou, les eleccions aquest diumenge. Això, però, comporta una responsabilitat: decidir què fa amb els seus vots. La passada -i breu- legislatura va oferir al PSOE la seva abstenció per barrar el pas a la dreta i evitar la repetició. Els socialistes van acceptar els vots però cap de les seves propostes i finalment Pedro Sánchez va tornar a cridar a les urnes. Què farà aquest cop ERC? Rufián ha endurit avui la posició dels republicans però no diu encara si votarà "no" al PSOE malgrat els menyspreus rebuts i que admet que amb aquest Sánchez "res a negociar". L'aritmètica ho decantarà tot.
La proposta
Els experts afirmen que estem a les portes d'una nova crisi econòmica i el PP proposa fer-hi front amb la reindustrialització, entre altres mesures. Per a ells, la innovació és clau i proposen un fons de garantia de 200 milions per a projectes innovadors. Estaria tutelat per l'Estat.
La frase
"Vostè em vol segrestar?". La frase l'ha pronunciada, en un missatge gravat, l'expresident Carles Puigdemont després que Pedro Sánchez afirmés, en el debat a cinc de dilluns, que el portaria a Espanya per jutjar-lo malgrat que és la justícia belga la que ha de decidir si accepta l'euroordre del Tribunal Suprem i per quins delictes. La separació de poders va quedar, de nou, en entredit i Puigdemont no es va estar de recordar els anys més foscos del PSOE amb el terrorisme d'estat dels GAL contra ETA.
La dada
Pedro Sánchez va tenir dilluns un discurs dur amb l'independentisme i el procés. Va situar-se més a prop de l'immobilisme del PP, Cs i Vox que del reformisme federal de Podem. Però això no agrada als seus votants catalans, que són partidaris de l'"amb Rivera no" -el candidat del PSC i president del Senat Manuel Cruz admet que prefereixen un acord amb Podem-. D'això i de les reformes federals. De fet, només un 30% d'ells votaria a favor de l'actual Constitució. Mentre no tinguin una alternativa millor, pensen a Ferraz, no cal pensar-hi massa.
Et pot interessar
-
Política El govern espanyol i Podem pacten prioritzar els compromisos ambientals en l’ampliació del Prat
-
Política L’embargament d’armes a Israel ressuscita la majoria de la investidura
-
Política Podem cedeix i convalida el decret del govern espanyol d'embargament d'armes a Israel
-
Política El Tribunal Constitucional torna a avalar el gruix de la llei d’amnistia
-
Política Alvise Pérez, a judici per assetjar els excompanys de S'ha Acabat la Festa
-
Política «Ànims, Alberto»: Sánchez se'n riu de Feijóo en la sessió de control al Congrés