El ball de bastons entre Rull i Nadal ha estat la distribució dels recursos i que s’entén per inversió de rodalies. Les diferències de concepte han estat clares -un és govern i l’altre és oposició -, i no només amb la inversió total dels 4.000 milions d’euros, sinó pel calendari i les preferències inversores.
A més, Rull ha brandat el programa electoral socialista amb que es va presentar Carme Chacón, a les darreres eleccions espanyoles, on recollia un compromís d’inversió en Rodalies de 6135 milions d’euros. Nadal ha sortit en tromba acusant a Rull de no saber aritmètica i confondre conceptes com passatgers i mercaderies.
.....................................................................
COMUNICAT DE PREMSA DE CiU
CiU qualifica d’ “insostenible i presa de pèl” el Pla de Rodalies presentat per l’Estat
Rull ha acusat l’Estat de “desinvertir” en la xarxa de rodalies de Barcelona “amb la complicitat del Govern de la Generalitat” i ha denunciat, que “aquest Pla suposa l’incompliment de les promeses fetes per Carme Chacón, la candidata de PSC-PSOE en les darreres eleccions al Congrés”.
Josep Rull ha afirmat que CiU considera aquest Pla “insostenible i una presa de pèl” per sis motius bàsics:
1.   “Recull com a nous compromisos ja assumits”. Segons Rull, “en el tema de Rodalies ens sembla viure el dia de la marmota amb Joaquim Nadal i Magdalena Ãlvarez”, ja que “cada cert temps ens presenten el mateix protocol d’actuacions”. El diputat nacionalista ha destacat, que “el 82% d’aquest Pla són compromisos tancats l’any 2006”.
2.   “El Pla retalla el 35% dels compromisos assumits”. Rull ha recordat, que “Carme Chacón el 3 de febrer de 2008 va proposar invertir 6.135 milions a la xarxa de rodalies de Barcelona entre els anys 2008-2013. Un any després l’Estat diu que només 4.000 milions de 2009-2015”. Tal com ha destacat el diputat nacionalista, “això suposa una important retallada de les promeses electorals del PSC-PSOE”.
3.   “El Pla de rodalies per a Barcelona no és comparable al sistema de rodalies de Madrid”. Entre d’altres dades, cal tenir en compte que “els 393 km de la xarxa de Madrid es cobreix amb quasi 1.500 trens diaris, mentre els 467 km de Barcelona es cobreixen amb 777 trens”. Rull ha destacat també, “els 201,2 milions de viatges anuals a Madrid, enfront dels 114,39 milions a Barcelona; els 115 km de noves línies a Madrid, davant dels 25 km de Barcelona; la remodelació de 55 estacions a Madrid i les 50 de Barcelona; les 24 noves estacions de Madrid, davant les 9 noves estacions de Barcelona”. I Rull ha destacat també, que “només Barcelona passa per davant de Madrid en duplicacions de via: a Barcelona s’han duplicat 80 km de via, perquè a Madrid ja està tot desdoblat”.
4.   “El Pla no fa competitiu el tren de rodalies amb el transport públic”. Segons Josep Rull, “el Pla neix obsolet, perquè posa el sistema de rodalies al dia, però no incorpora millores de futur per fer-lo competitiu. No incorpora quadriplicacions, que permetin millorar la velocitat comercial”. En opinió de Rull, “les millores són insuficients en temps de viatge per captar més usuaris del vehicle privat”.
5.   “El Pla desautoritza el Pla de transport de viatgers del Govern de la Generalitat”.
6.   “Deixa fora projectes emblemàtics pel Govern Catalunya i provoca damnificats territorials”. Rull s’ha referit a “la línia orbital ferroviària, que s’hauria d’acabar abans de 2015, però que segons el Pla de l’Estat només s’estudiarà la seva necessitat fins a 2015”. Josep Rull ha destacat també, que “l’Estat en el seu Pla de Rodalies ha decidit també liquidar les noves estacions de Castelldefels, Gavà i Viladecans, que constituïen una part important del projecte de metro del delta del Llobregat, que era l’alternativa del Govern de la Generalitat al projecte de la L12”.