La votació del ple d'investidura de Jordi Turull ha reactivat el rellotge de la investidura. El candidat de JxCat no ha pogut ser investit en no arribar als 68 vots favorables en la primera volta -on es necessita majoria absoluta-, però sí que fa que torni a córrer el rellotge després que el president del Parlament, Roger Torrent, ajornés el ple del 30 de gener.
Segons el que estipula el reglament de la cambra, els grups parlamentaris tenen, a partir d'avui, dos mesos exactes per a investidura un president. Així, si abans del 22 de maig no s'ha investit ningú, el Parlament es dissoldrà automàticament i es convocaran unes noves eleccions per a 54 dies després, és a dir, per al diumenge 15 de juliol. Tot i això, si el decret de convocatòria se signés l'endemà que caduca el termini, el 23 de maig, els comicis se celebrarien el dilluns 16 de juliol.
Aquest termini dels dos mesos fins abans de convocar eleccions de manera automàtica és la situació que ja es va viure en l'anterior legislatura, quan la CUP no acceptava investir el candidat de JxSí, Artur Mas. A última hora abans que caduqués aquest termini, l'expresident de la Generalitat va fer un pas al costat i va proposar Carles Puigdemont, que sí que va rebre prou suports en primera volta.
Aquest termini dels dos mesos fins abans de convocar eleccions de manera automàtica és la situació que ja es va viure en l'anterior legislatura, quan la CUP no acceptava investir el candidat de JxSí, Artur Mas. A última hora abans que caduqués aquest termini, l'expresident de la Generalitat va fer un pas al costat i va proposar Carles Puigdemont, que sí que va rebre prou suports en primera volta. Torrent ha anunciat que el ple d'investidura es reprendrà dissabte a les 10:00 hores per fer el debat de la segona volta.
S'activa el rellotge de la investidura: quan serien unes noves eleccions?
Els grups parlamentaris tenen, a partir d'avui, dos mesos exactes per a investidura un president | Si no s'aconsegueix, les eleccions se celebrarien els dies 15 o 16 de juliol
ARA A PORTADA
-
La conferència de presidents, un camp de batalla que certifica la poca cultura federal de l'Estat Bernat Surroca Albet
-
El PP portarà a la conferència de presidents una esmena a la totalitat contra el «cupo independentista» Redacció
-
«Una pèrdua irreparable»: clam dels exconsellers de Cultura contra el trasllat de les obres de Sixena Lluís Girona Boffi
-
Leire Díez, sobre l'operació Catalunya: «No hi ha prou causes obertes amb la informació existent» Lluís Girona Boffi
-
La Sindicatura de Comptes s'enfronta als exalts càrrecs que critiquen l'informe sobre la DGAIA : «Son fets objectius» Sara Escalera
Publicat el 22 de març de 2018 a les 21:41
Et pot interessar
-
Política El Parlament constitueix la comissió d'investigació del cas Pegasus, que presidirà la CUP
-
Política El Parlament demana al Govern d'Illa «contundència» per frenar l'opa del BBVA al Sabadell
-
Política Ayuso encén la conferència de presidents i amenaça de marxar si es parla en català
-
Política Ayuso encén la conferència de presidents i amenaça de marxar si es parla en català
-
Política El Prat i un debat merescut
-
Política Els equilibris de Sánchez amb el PP posen en risc l'estratègia de la discreció d'Illa