El president del govern espanyol i líder del PSOE, Pedro Sánchez, activa el seu pla B per intentar ser investit una setmana després d'haver fracassat en el primer intent. L'esquema és clar: dona ja per caducat el govern de coalició i buscarà ara la complicitat de representants de la societat civil com a mesura de pressió perquè Unides Podem accepti un govern monocolor al qual doni suport extern.
Just abans de començar la ronda de contactes amb entitats de la societat civil, en la primera roda de premsa que ofereix després de la investidura fallida, ha assegurat que la fórmula de la coalició volguda especialment per Podem "no ha funcionat", però que hi ha "alternatives". Una d'elles, el famós govern a la portuguesa, que implicaria que el PSOE comandaria en solitari la Moncloa i tindria el suport extern d'Unides Podem, el model que bona part dels socialistes desitgen des de la mateixa nit del 28-A. L'objectiu, ha insistit Sánchez, és que Espanya tingui un "govern progressista que no depengui de les forces independentistes".
Sánchez es reuneix avui aquest matí amb entitats feministes i ho farà aquesta tarda amb associacions vinculades a la Digitalització i la Ciència. Es tracta d'una ronda de contactes que ampliarà a altres sectors en els pròxims dies i que té com a finalitat definir un "programa obert" que serveixi de base per pactar amb el partit de Pablo Iglesias. Es tracta d'una manera de pressionar la formació lila a acceptar el govern en solitari dels socialistes com a darrera fórmula per evitar les eleccions, tot i que el líder dels socialistes ha negat la voluntat de "pressionar". Sí que ha demanat, però, "responsabilitat i generositat" a totes les formacions.
Nova apel·lació a PP i Ciutadans
De fet, tot i que ha assegurat que Podem segueix sent el "soci preferent", el president no ha abandonat la seva apel·lació a les formacions conservadores, a les quals els ha dit que no cal que li donin suport en la investidura, sinó simplement "facilitar-la" amb una abstenció. Sánchez ha subratllat que l'escenari electoral no és el desitjable i que per això està disposat a tornar a intentar la seva investidura el mes de setembre.
"No hi ha cap motiu pel qual no es posi ja en marxa un govern progressista a Espanya. No podem perdre més temps", ha afirmat Sánchez, que ha recordat que de la lectura dels resultats de les eleccions del 28 d'abril es deriva que els ciutadans espanyols volen un govern amb aquestes característiques. Les eleccions, ha dit, no poden ser un escenari a contemplar. "Espero que totes les formacions siguin conscients que ha d'haver un govern a Espanya", ha sentenciat.
Sánchez dona per caducat el govern de coalició i impulsa la via portuguesa
El líder del PSOE enceta la ronda de contactes amb les entitats socials per pressionar Unides Podem a acceptar un govern socialista en solitari amb un acord programàtic
ARA A PORTADA
-
Una cimera secreta Sánchez-Junqueras a la Moncloa tampoc desbloqueja els pressupostos d'Illa Ferran Casas i Manresa
-
Illa es compromet a impulsar «iniciatives parlamentàries» per a l'IRPF per moure ERC cap als pressupostos Bernat Surroca Albet
-
-
-
«Que la pesta porcina havia sortit del laboratori mai va tenir base científica» Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
01 d’agost de 2019 a
les 10:57
Et pot interessar
-
Política
«Rufián demana aplicar ciència, però ara hem de dir que hi som i després ja veurem la fórmula»
-
Política
Sánchez Llibre a Illa: «Filocomunista»
-
Política
L'ANC posa en marxa una campanya per captar nous socis i crida a «mobilitzar-se quan no és fàcil»
-
Política
L'Estat pretén que l'acreditació del català dels migrants regularitzats sigui mèrit i no exigència
-
Política
Ayuso vol portar als tribunals que els migrants regularitzats hagin d'acreditar el català
-
Política
Pisarello guanya a Bob Pop i liderarà BComú a les eleccions del 2027
