El president espanyol, Pedro Sánchez, ha volgut expressar la "commoció” que ha sentit especialment a Catalunya després de sobrevolar les zones afectades pel temporal Gloria, “i singularment el Delta de l'Ebre", ha dit. "Vull traslladar la solidaritat, fraternitat i compromís del govern d'Espanya per solucionar la situació que viuen els veïns i els negocis afectats",ha afirmat.
Sánzhez ha reclamat "unitat" a totes les administracions i institucions de les zones afectades pel temporal, entre elles els ajuntaments catalans i la Generalitat de Catalunya. "El que és important és que estiguem tots units, treballem colze a colze, que cooperem lleialment com estem fent perquè el que hem de fer és restablir la normalitat, garantir la seguretat i les vides de les persones de les zones afectades, i donar resposta a les urgències que tenen", ha explicat des de Mallorca, després de sobrevolar l'Ebre, la costa gironina i el Maresme. A més, ha avançat que el seu govern farà divendres "una reunió d'urgència" sense esperar al Consell de Ministres de dimarts per "activar tots els mecanismes que, en coordinació amb les administracions afectades, serviran per respondre temes amb la urgència que necessiten els afectats".
"No podrem reparar materialment tot el que s'ha perdut, hi ha molta vida, emocions i records darrere. Però no escatimarem en recursos, esforços i voluntats per restablir la normalitat. És el deure que tenim les administracions públiques". Amb estes paraules, Sánchez ha volgut mostrar la seva "solidaritat i suport" als afectats pel temporal i garantir que el seu govern farà tot el que estiga a les seues mans per restablir la normalitat ara que ja ha passat el pitjor.
Sánchez expressa la seva «commoció» després de sobrevolar el delta de l’Ebre
Política
El president espanyol avança que divendres el seu govern activarà els mecanismes "per resoldre les urgències" del temporal
ARA A PORTADA
-
Societat Mor Maricarmen, la dona desnonada a Madrid que va encendre la lluita per l'habitatge Natàlia Pinyol
-
-
Societat La vaga general serà l'11 de novembre, dos dies abans de l'inici de la campanya electoral Marc Orts i Cussó
-
Política Més Madrid promou Ada Colau com a candidata el 29-N però IU i Comuns reclamen un «acord global» Bernat Surroca Albet
-
Publicat el
23 de gener de 2020 a
les 20:39
Et pot interessar
-
Política
Gabriel Alomar. La història ensenya?
-
Política
Puigdemont situa la seva nova oficina d'expresident a la zona alta de Barcelona
-
Política
Jordi Martí se suma al discurs contra la gentrificació per remuntar a Barcelona: «No volem una ciutat aparador»
-
Política
El Suprem es comença a moure per amnistiar definitivament Puigdemont i Junqueras
-
Política
Dard de Tardà a Turull: «Teniu un concepte molt patrimonial de la lluita per la nació»
-
Política
Pilar Vallugera no repetirà a les llistes d'ERC al Congrés
