El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, i el secretari general de Podem, Pablo Iglesias, han tancat aquest dimecres un principi d'acord per als pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2019. El document pactat entre totes dues formacions ha de ser revisat pels equips dels dos partits que han participat en les reunions prèvies a l'acord. Fonts d'Hisenda han explicat a Europa Press que l'acord no està tancat del tot però que està "molt ultimat". S'espera que el contingut del document s'expliqui aquest dijous.
La reunió a la Moncloa, feta sense informar la premsa, s'ha produït després de tres dies d'intensos contactes entre l'executiu espanyol i Podem per intentar llimar les diferències que impedien l'acord. De fet, en les últimes hores la comunicació ha estat constant entre la ministra d'Hisenda, María Jesús Montero, i el secretari d'Organització del partit morat, Pablo Echenique.
Aquest mateix dimecres, la vicepresidenta del govern espanyol, Carmen Calvo, i el vicepresident de la Generalitat, Pere Aragonès, s'han reunit a Barcelona abans de participar en el lliurament de premis de la patronal PIMEC. "Hem parlat de les possibilitats molt bones per a Catalunya que s'obririen en cas de tenir pressupostos", ha explicat Calvo.
Sánchez i Iglesias tanquen un principi d'acord per als pressupostos espanyols
El document pactat entre els dos dirigents haurà de ser revisat pels equips dels dos partits
ARA A PORTADA
Publicat el
10 d’octubre de 2018 a
les 21:11
Et pot interessar
-
Política
L'Autoritat Aeroportuària: una sola veu catalana que no treu el control d'Aena sobre el Prat
-
Política
Les negatives que ha acumulat Aliança abans de triar Jordi Aragonès a Barcelona
-
Política
Fortaleses i debilitats dels aspirants a les primàries de Junts a Barcelona
-
Política
Rufián troba complicitat d'Oltra per aprofitar l'«oportunitat historica» i frenar l'extrema dreta
-
Política
Junts sí que es posa d'acord amb la recepta a Barcelona: llei, ordre i expulsions
-
Política
Aliança fa el salt a Barcelona preocupada per l'habitatge, però la culpa és dels de sempre
