Tres setmanes justes després d'haver assumit el càrrec de president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre n'ha agafat el timó i ja ha començat a imprimir-hi el seu segell. Com va anunciar durant la campanya electoral, una de les primeres coses que faria seria recuperar les relacions fluides amb les institucions catalanes, començant per la Generalitat.
Segons fonts de Foment, els darrers dies, Sánchez Llibre ha mantingut contactes amb el Govern al més alt nivell, i s'ha trobat amb el vicepresident Pere Aragonès els consellers d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, i de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani. En pocs dies, a inicis de desembre, està prevista una trobada amb el president de la Generalitat, Qum Torra, el del Parlament, Roger Torrent, i amb l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau. El canvi de clima entre Foment i el Govern és manifest des d efa setmanes. Fonts properes al departament d'Economia han explicat a Nació Digital que l'arribada de Sánchez Llibre a la presidència de l'empresariat ha estat vista amb "bons ulls" per la seva voluntat de no posar Foment al mig del conflicte polític.
Pedro Sánchez a Foment?
Sánchez Llibre va inaugurar el seu mandat expressant la seva voluntat per fer tots els possibles per apaivagar la tensió entre institucions. La gala de concessió dels Premis Ferrer Salat, que concedeix anualment Foment, pot escenificar aquesta voluntat de recuperar ponts entre la Generalitat i Moncloa. La celebració està prevista per al proper 20 de desembre, el dia abans del consell de ministres que Pedro Sánchez presidirà a Barcelona, i s'està intentant que el president del govern assisteixi a l'acte empresarial. A Foment confien que Torra també hi serà.
Trobades amb Pimec i Cecot
Fonts empresarials han explicat a Nació Digital que en els propers dies es preveuen trobades entre el president de Foment i el de la Pimec, Josep González, per mirar de posar al llarg plet que arrosseguen les dues entitats pel que fa a la seva representativitat. Sánchez Llibre també va expressar la seva voluntat de resoldre el conflicte amb la Cecot, avui per avui expulsada de Foment, i properament es reunirà amb el president de la patronal vallesana, Antoni Abad.
Sánchez Llibre inicia el desgel amb la Generalitat
Política
El president de Foment del Treball es reunirà properament amb els presidents de la Generalitat i del Parlament, i amb l'alcaldessa Ada Colau
ARA A PORTADA
-
Acció Ni Amazon sense envasos ni roba de segona mà al Corte Inglés: una llei de residus molt menys ambiciosa Arnau Urgell i Vidal
-
-
Política Snooker | Dos anys de Salvador Illa: unir i servir no era tan fàcil Ferran Casas i Manresa | Bernat Surroca Albet
-
Política Com s'ho haurà de fer Salvador Illa si el PP i Vox arriben a la Moncloa? Bernat Surroca Albet
Publicat el
26 de novembre de 2018 a
les 19:57
Et pot interessar
-
Política
«Catalunya no és un sol poble»
-
Política
Puigdemont revela imatges inèdites del seu retorn fugaç a Catalunya
-
Política
Batlle espera que l'enduriment de penes per armes de foc i drogues esquivi la «lentitud legislativa»
-
Política
De l'aparició fugaç al retorn definitiu: Junts manté totes les esperances en Carles Puigdemont
-
Política
L’estabilitat que ho mou tot
-
Política
Aliança PSC-ERC-Comuns, any dos: una entesa operativa que mira de reüll els tribunals
