Les enquestes somriuen a Pedro Sánchez i donen males notícies a Albert Rivera. Segons la que publica aquest divendres El Periódico, el PSOE guanyaria les eleccions amb 116-120 escons, seguit del PP, que cauria fins als 79-83 però resisteix respecte a l'últim sondeig.
Ciutadans, que demanava amb insistència la celebració d'uns comicis, obtindria entre 75-80 diputats, més dels que té ara (32) però molts menys dels que pronosticaven moltes enquestes. Podem es quedaria amb 47-50, erosionat pels canvis de les últimes setmanes. Pel que fa als partits catalans, ERC tindria entre 8 i 10 escons i el PDECat entre 5 i 7.
En aquest escenari, ni esquerres ni dretes sumen majoria absoluta i caldria de nou un gran pacte amb els partits nacionalistes per aconseguir investir un president. En aquest cas, la suma de PSOE, Podem, ERC i PDECat sí que obté els 178 diputats necessaris.
Sánchez treu rendiment a la moció de censura i ja lidera les enquestes
El PSOE guanya les eleccions i Ciutadans és el partit més castigat segons una enquesta d'"El Periódico"
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de juny de 2018 a les 20:22
Et pot interessar
-
Política
L'esquerra plurinacional intenta fixar per llei que el català sigui requisit a la justícia
-
Política
Els pressupostos de Barcelona tornen a complicar-se: BComú demana temps, Collboni manté l'accelerador
-
Política
De la Fundació José Antonio a la Blas Piñar: les associacions franquistes que continuen operant
-
Política
La Fiscalia demana 24 anys de presó per a Ábalos per corrupció
-
Política
Malestar a ERC per la burla de Romero sobre la independència
-
Política
El PSOE guanyaria les eleccions però el PP retalla distàncies, segons el CIS
