El ple ordinari de l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès (el Vallès Occidental) ha aprovat una moció en defensa de la llengua catalana com a preferent en les administracions de Catalunya. D'aquesta manera el consistori mostra el seu rebuig a la interlocutòria de suspensió cautelar que ha dictat el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) i que afecta set articles del reglament municipal de l'Ajuntament de Barcelona i de la Diputació de Lleida. Tots els grups municipals hi han votat a favor, amb l'excepció del Partit Popular i un regidor no adscrit.
En la moció l'Ajuntament insta el TSJC a anul·lar la suspensió "per tal que la llengua catalana, com a llengua pròpia del nostre país, segueixi sent la preferent a les administracions". El text, que s'ha aprovat amb els vots favorables de CiU, PSC, ERC i ICV-EUiA, afegeix la importància del català en "ratificar el reglament per a l'ús de la llengua de l'Ajuntament de Sant Cugat".
Els grups, a més, acorden amb el text instar la Generalitat i al seu president a defensar "amb fermesa la llengua catalana davant dels constants atacs que està rebent i que posen en perill la cohesió social i la convivència".
Sant Cugat desafia l'ofensiva espanyolista contra el català
Aprova una moció en defensa del català com a llengua preferent
ARA A PORTADA
Publicat el 16 de novembre de 2010 a les 19:42
Et pot interessar
-
Política Illa defensarà la «diversitat» i la necessitat de «sumar capacitats» a la conferència de presidents
-
Política Salvavides dels Comuns al Govern per la taxa turística: ajornament a canvi de 60 milions per la compra d'habitatge
-
Política Segones Creus de Sant Jordi del postprocés: «Cal que insistim en allò que ens uneix»
-
Política Els canvis fiscals no inquieten (per ara) els promotors del Hard Rock
-
Política El Parlament investigarà les irregularitats i els casos de violència sexual a la DGAIA
-
Política Rull es compromet a fer «totes les gestions» perquè la Bressola pugui obrir el Liceu