La Moncloa imposa noves condicions per a la investidura de Carles Puigdemont. Segons la vicepresidenta del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, l'article 155 seguirà en vigor fins al moment que el nou Govern prengui possessió, i per tal que sigui així hi ha d'haver un traspàs "físic" entre el president entrant i l'administració sortint. En aquest cas, la Generalitat està en mans de l'executiu estatal des del 27 d'octubre, quan el Senat va aprovar la intervenció de l'autonomia.
Aquestes noves exigències de la Moncloa impacten en la negociació per la investidura de Puigdemont, que amb tota probabilitat serà designat demà pel president del Parlament, Roger Torrent, com a candidat amb més suports per al debat d'investidura. Junts per Catalunya i ERC tenen pràcticament decidit que el tràmit es faci per delegació, és a dir, que un diputat de la llista del president llegeixi el discurs amb el programa de Govern i que, després, se sotmeti a votació el nom de Puigdemont.
En tot cas, però, el president de la Generalitat no tornarà fins que no se li garanteixi que no serà arrestat, segons va explicar el portaveu de Puigdemont, Joan Maria Piqué, en una entrevista a la BBC. Aquest posicionament, que pretén evitar la detenció del cap de cartell de Junts per Catalunya, impossibilitaria que s'acostés a Catalunya per formalitzar el traspàs de poders amb qui actualment governa la Generalitat, que és l'Estat.
Santamaría complica encara més la investidura de Puigdemont
La vicepresidenta del govern espanyol assegura que "no n'hi ha prou" amb la votació al Parlament i sosté que caldrà una presa de possessió i un traspàs de poder "físics"
ARA A PORTADA
Publicat el
18 de gener de 2018 a
les 19:30
Et pot interessar
-
Política
Els hereus del PDECat ultimen 200 candidatures per a les eleccions municipals
-
Política El jutge acorda agrupar les acusacions populars del cas contra Zapatero sota la direcció del PP
-
Política
Fracassa l'intent d'una consulta a la militància d'ERC sobre els pressupostos d'Illa
-
Política
La diputada Glòria Freixa també fa el pas i es presenta a les primàries de Junts a Barcelona
-
Política
Un manual que s'esgota
-
Política
L'olor de la Moncloa apaivaga les tensions al PP català abans del congrés
