El secretari general adjunt de CDC, Felip Puig, i el seu hòmoleg d'UDC, Josep Maria Pelegrí, s'han reunit avui amb els números 2 i 3 de Solidaritat (SI), Alfons López Tena i Uriel Bertran, per aconseguir que la coalició independentista voti en blanc en la investidura d'Artur Mas com a nou president de la Generalitat. Els dos representants del partit liderat per Joan Laporta han deixat clar a la delegació de la federació nacionalista que votaran en contra de la designació del cap de llista de CiU perquè no s'han compromès a declarar la independència aquesta legislatura, segons han explicat a aquest diari fonts de SI.
La reunió, que s'ha celebrat a l'hotel Majestic a petició del mateix Puig, s'ha celebrat en un ambient de cordialitat i ha durat aproximadament una hora. Els dirigents de CiU també han volgut conèixer de primera mà quina serà l'estratègia de Solidaritat davant el seu compromís electoral d'assolir un pacte fiscal en la línia del concert econòmic. Tena i Bertran han insistit en la inviabilitat de l'acord per la presumible negativa de l'Estat, però han afegit que esperaran a veure com avancen les negociacions tot i no compartir l'estratègia.
Sense acord al Majestic
Tena i Bertran es neguen a votar en blanc en la investidura de Mas en una reunió amb la cúpula de CiU celebrada avui al cèntric hotel
ARA A PORTADA
Publicat el 09 de desembre de 2010 a les 23:59
Et pot interessar
-
Política Turull acusa Illa de presidir el «Govern de ningú» per no voler molestar Sánchez ni el PSOE
-
Política El Govern vol que l'habitatge sigui el tema central de la conferència de presidents
-
Política Com impactarà en el PP català el congrés de Feijóo?
-
Política El PP s'indigna per una activitat de «tir al feixista» a la festa major de la UPF
-
Política Illa defensarà la «diversitat» i la necessitat de «sumar capacitats» a la conferència de presidents
-
Política Salvavides dels Comuns al Govern per la taxa turística: ajornament a canvi de 60 milions per la compra d'habitatge