Les obres de Sixena estan al monestir de la localitat a l'espera que siguin exposades al públic. Gairebé dos mesos després de l'operatiu policial que va traslladar les peces del Museu de Lleida a l'Aragó, l'art aragonés dorm el son dels justos sense que l'executiu d'Aragó encara no hagi posat fil a l'agulla per bastir una estructura d'organismes que configurin un pla integral pel monestir on s'hi guarden les obres.
Davant d'aquesta situació, la plataforma "Sijena Sí" ja ha demanat que s'impulsi l'elaboració d'un gran pla integral pel Monestir de Vilanova de Sixena que inclogui un pla director per a l'edifici, el conveni amb la comunitat monàstica, la creació d'un patronat i un compromís d'inversions públiques en els pressupostos de 2018.
L'entitat considera que és necessari reivindicar novament l'elaboració d'aquest pla amb la participació de tots els agents eclesials, socials, culturals i polítics, arran de l'última decisió judicial que va aturar el trasllat de les pintures murals del MNAC al Monestir de Sixena per la "fragilitat" de les pintures i perquè considerava que no havia quedat acreditada la idoneïtat de l'espai que les havia d'acollir al Monestir.
En aquest context, el col·lectiu ha plantejat demanar una reunió urgent amb el director general de Cultura i Patrimoni per oferir la seva col·laboració i conèixer de primera mà l'opinió de la comunitat religiosa del monestir, per incloure les seves propostes futures, entre d'altres.
Sixena té les obres però no pla director, conveni ni inversions
La plataforma "Sijena Sí" demana impulsar un pla integral pel Monestir amb la participació de tothom
ARA A PORTADA
-
Traves per catalanitzar-se el nom: creixen les denúncies pels obstacles als registres civils Bernat Castanyer Colomer
-
Buscant ovnis a Montserrat: «Si algú ens ha titllat de bojos, és perquè no sap el que venim a fer» Paula Rovira Moreno
-
-
El temporal de vent s'allarga fins dimecres amb alertes de perill alt al nord i sud del país Redacció
-
Treballs de recerca en temps d'intel·ligència artificial: com s'han de repensar? Gerard Mira Sánchez
Publicat el
08 de febrer de 2018 a
les 16:50
Actualitzat el
08 de febrer de 2018 a les
16:51
Et pot interessar
-
Política
La CUP mantindrà l'alcaldia de Berga?
-
Política
Les 18 cadires buides al secretariat de l'ANC, mirall del desencís independentista
-
Política
Rufián «superstar»: entre el pols intern i el mite de la unitat
-
Política
Mor Maria Badia i Cutchet, exdiputada socialista del Parlament Europeu
-
Política
Junts redescobreix els pactes amb Sánchez a l'espera del retorn de Puigdemont
-
Política
Els micropobles de Catalunya també reclamen un millor finançament
