Soldaritat Catalana per la Independència, el partit que lidera Joan Laporta, ha celebrat aquest diumenge al matí el seu acte de presentació al País Valencià. Els organitzadors n'han fet un balanç positiu pel fet que el local s'ha omplert. Una de les intervencions més destacades ha estat la del diputat Alfons López Tena, que ha contradit als qui l'acusen d'"invasor", responent-los que ell és natural de Sagunt.
Abans de l'acte, ha estat a punt d'ahaver-hi aldarulls quan mitja dotzena d'ultradretans espanyolistes han aconseguit trencar el cordó de seguretat policial que havia mantingut a distància un centenar d'individus, convocats pel grup España 2000, que portaven una pancarta amb el text "Laporta, vete a casa. Fuera terroristas del reino".
Durant els incidents ha estat present el dirigent de Coalición Valenciana Juan García Sentandreu, que ha estat escridassat pels assistents a l'acte de SI. Els agressors han llançat una substància picant que ha fet estornudar alguns dels presents. mentre es produïen estirgassades i empentes entre els ultradretans i l'entorn personal de Laporta.
Tanmateix, el líder independentista ha volgut treure importància als fets i els ha definit com l'actuació d'una gent "que no ha sabut comportar-se".
Entre els presents a l'acte de SI, hi havia els pares del jove Guillem Agulló, assassinat a ganivetades per elemenys feixistes al País Valencià l'abril de 1993. Hi ha hagut un record per a ell i la resta de patriotes catalans caiguts en la lluita d'alliberament nacional.
Solidaritat s'estrena a València
Seguidors d'España 2000 han intentat boicotejar l'acte de presentació
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de gener de 2011 a les 12:54
Et pot interessar
-
Política Segones Creus de Sant Jordi del postprocés: «Cal que insistim en allò que ens uneix»
-
Política Els canvis fiscals no inquieten (per ara) els promotors del Hard Rock
-
Política El Parlament investigarà les irregularitats i els casos de violència sexual a la DGAIA
-
Política Rull es compromet a fer «totes les gestions» perquè la Bressola pugui obrir el Liceu
-
Política El Govern crearà una direcció general d'IA i habilitarà un nou portal de subvencions per reduir terminis
-
Política Barcelona i 15 ciutats europees volen 300.000 milions d'euros anuals contra la crisi d'habitatge