La ministra principal d'Escòcia, Nicola Sturgeon, ha acceptat la invitació del president de la Generalitat, Quim Torra, per visitar Catalunya. Falta, però, concretar encara la data de la visita oficial, la qual serà acordada en les properes setmanes per les administracions catalana i escocesa, segons ha avançat The Herald Scotland.
Torra i Sturgeon ja es van reunir l'11 de juliol a la residència oficial de la ministra principal d'Escòcia, quan van reivindicar un referèndum pactat per a Catalunya i van advocar per un diàleg Estat-Generalitat que inclogués l'autodeterminació, en un acord que es va batejar com a "Declaració d'Edimburg".
"L'autodeterminació, avui, es lliga des d'un profund sentiment de democràcia, respecte als drets civils i llibertats", va afirmar Torra després de la trobada -la primera entre els màxims mandataris català i escocès en deu anys-, i va explicar que tots dos van coincidir en que els dos països a tenen "objectius comuns".
Sturgeon viatjarà a Barcelona per reunir-se amb Torra
La ministra principal d'Escòcia ha acceptat la invitació del president català, amb qui ja es va reunir a Edimburg a principis de juliol, i ara estan pendents de fixar data
ARA A PORTADA
Publicat el
21 d’agost de 2018 a
les 18:56
Et pot interessar
-
Política
Junts aposta per Shakira i qüestiona al govern espanyol els «abusos d'Hisenda»
-
Política
Una empresa de l'entorn de Zapatero va pactar una comissió del 3% per la construcció del Hard Rock
-
Política La «prioritat nacional» de Vox només aconsegueix el suport del PP i l'abstenció d'Aliança al Parlament
-
Política El Parlament demana el cessament de Parlon, Niubó i Trapero per la crisi educativa i les infiltracions
-
Política
Izquierdas territoriales
-
Política
Esquerres territorials
