
L’Associació Súmate ha volgut evitar incidents tan desagradables com els succeïts a Mataró el passat mes d’octubre quan un grupet d’espanyolistes va boicotejar l’acte amb pancartes i consignes anticatalanes. És per això que ara fa uns dies, van decidir avisar la policia espanyola de l’acte de presentació que s’ha portat a terme aquest dilluns a Madrid. A més, també era molt present l’atac ultra que va patir el Centre Cultural Blanquerna, seu del govern de la Generalitat a la capital espanyola, durant la celebració de la diada el passat Onze de Setembre.
El president de Súmate, Eduardo Reyes, ha expressat la seva satisfacció pel bon desenvolupament de l’acte i pel fet que, ni tant sols, s’hagin produït amenaces. “Nosaltres hem decidit perdre la por. Som els primers que vam dir a pit descobert que som independentistes catalans”, ha subratllat aquest ciutadà d’origen cordovès de 63 anys. Amb tot, ha reconegut a Nació Digital que “la policia estava alertada” per respondre “ràpidament” davant possibles incidents.

La representació de mitjans de comunicació catalans ha estat força nodrida i, pràcticament, tots els que disposen de corresponsalia a Madrid han cobert l’acte. Entre els mitjans espanyols no ha tingut tant d’èxit ja que només hi havia dos diaris digitals.
