El Suprem retira el passaport a Ábalos i haurà de comparèixer cada quinze dies davant del jutge

La decisió s'adopta després de la segona declaració de l'exministre de Transports, que nega estades amb "senyoretes" en pisos llogats per Koldo García, presumpte cap de la trama corrupta per la qual se l'investiga

L'exministre José Luis Ábalos, aquest dijous abans d'entrar al Tribunal Suprem.
L'exministre José Luis Ábalos, aquest dijous abans d'entrar al Tribunal Suprem.
Redacció
20 de febrer de 2025, 14:44
Actualitzat: 14:49h

El jutge del Tribunal Suprem (TS) Leopoldo Puente ha imposat a l'exministre de Transports José Luis Ábalos les mesures cautelars de prohibició de sortida d'Espanya, retirada del passaport i obligació de comparèixer cada quinze dies després que l’exdirigent socialista hagi comparegut aquest dijous per segona vegada pel procediment del 'cas Koldo'.

Aquestes mesures havien estat sol·licitades per la Fiscalia i l'acusació popular al final de la declaració que Ábalos ha prestat davant l'instructor, que el va citar després de la concessió d'un suplicatori per part del Congrés. La defensa de l'investigat s'ha oposat a l'adopció de les cautelars al·legant que no hi ha "indicis de criminalitat" i perquè Ábalos que no té béns a l'estranger.

Però tal com ha indicat el Suprem, l'instructor considera que persisteixen els indicis de la possible comissió per part de José Luis Ábalos dels possibles delictes d'integració en organització criminal, tràfic d'influències i suborn. En aquest sentit, defensa que les mesures cautelars de naturalesa personal que han estat demanades per les acusacions “resulten precises, en atenció a la particular gravetat dels fets delictius que se li atribueixen, amb la finalitat d'assegurar, en la mesura raonablement possible, que l'investigat no pugui en el futur sostreure's en la causa”.

Segons han apuntat fonts jurídiques presents a la declaració que Ábalos ha fet aquest dijous, l’exministre ha ratificat la declaració que va fer al desembre i ha negat haver cobrat comissions durant la crisi de la covid. La compareixença d'Ábalos, investigat per una presumpte adjudicació de contractes públics a l'empresari Víctor de Aldama i els seus socis a canvi de comissions, ha durat menys d'una hora i ha comptat amb les intervencions del jutge i el fiscal.

Arxivat a