La constructora Teyco ha negat "taxativament" haver pagat comissions a CDC canvi d'un tracte de favor en la concessió de contractes d'obra pública. En un comunicat emès aquest divendres, la constructora ha refusat que "qualsevol aportació econòmica que s'hagi pogut realitzar a fundacions vinculades a partits polítics hagi tingut fins il·lícits relacionats amb el tràfic d'influències". "Aquestes aportacions es van fer de forma legal i transparent i van ser motivades per la sensibilitat de l'empresa cap a temes i projectes que les impulsaven", ha detallat. Pel que fa als escorcolls que ha fet la Guàrdia Civil ha fet aquest matí la seu de CDC i a la seva fundació, Teyco ha assegurat que desconeix "els motius en els quals el jutge s'ha basat per ordenar-los".
L'empresa constructora ha puntualitzat que, com que el cas es troba sota secret de sumari, "desconeix quins són els motius en què s'ha basat el jutge". En aquest sentit, la companyia ha remarcat que "no existeix res que pugui establir una vinculació amb aquesta actuació judicial amb l'empresa, ja que mai ha pagat comissions". "Qualsevol afirmació en aquest sentit és merament especulativa i vulnera greument els drets constitucionals de les persones afectades", ha conclòs.
La Guàrdia Civil escorcollat la seu de CDC del carrer Còrsega de Barcelona al voltant de les dues del migdia després de registrar la fundació del partit, la CatDem. L'operació s'ha iniciat a les deu del matí per un presumpte delicte contra l'administració pública en el marc de l'operació Petrum II, ordenada pel jutge d'instrucció número 1 del Vendrell, Joan Bosch Mitjavila, i la Fiscalia Anticorrupció. El cas és una derivada de l'operació Petrum sobre corrupció municipal per la qual estan imputats tres membres de la família Sumarroca i que va suposar la detenció de l'exalcalde de Torredembarra, Daniel Masagué. En ambdós casos s'investiguen les presumptes comissions que presumptament va pagar la constructora Teyco per l'adjudicació d'obra pública.
Teyco nega «taxativament» haver pagat comissions a canvi de contractes d'obra pública
L'empresa assegura que "les aportacions es van fer de forma legal i transparent"
ARA A PORTADA
Publicat el 28 d’agost de 2015 a les 15:46
Et pot interessar
-
Política Junts aconsegueix el suport del PP i de Vox per reclamar una baixada general d'impostos
-
Política Sánchez diu que la sentència del TC sobre l'amnistia és una «molt bona notícia per a Espanya» i apuntala la convivència
-
Política L'OTAN en el «reality show» de Trump
-
Política Miratges atlantistes
-
Política El consell d'administració aprova els documents per constituir l'empresa mixta de Rodalies
-
Política Sánchez neda a contracorrent a l'OTAN (i xoca amb Trump) per salvar la pell a casa