Com que la racionalitat no és contagiosa, crec que ens podem permetre el luxe d'admirar l'habilitat de l'estratègia unionista... britànica. El govern de Londres no només ha autoritzat el referèndum escocès, sinó que el pensa guanyar. Com? Ressaltant els avantatges que implica pertànyer a aquell estat (BBC, lliura esterlina, inversions estatals, administració transparent...) i evitant escrupolosament qualsevol argument que pugui sonar a amenaça, més enllà d'inhibir-se de l'anunciada agressivitat espanyola en l'àmbit europeu. Tot plegat ha mantingut les expectatives dels independentistes a l'entorn del quaranta per cent, lluny de la meitat més un.
Però, com diu Le Monde, els partits britànics estan disposats a fer el petó de la mort als independentistes escocesos tot proposant incrementar els poders al parlament d'Edimburg. Els liberal-demòcrates i els laboristes ja han presentat diversos plans perquè la major part dels impostos siguin recaptats directament per l'administració escocesa. L'alternativa, per tant, no és independència o estancament, sinó més poder per a Escòcia contra ruptura. Un dilema pensat per atraure la gran bossa d'indecisos cap al gradualisme.
Tindria gràcia aplicar la plantilla espanyola a Escòcia. Àlex Salmond és un psicòpata perillós que enganya els escocesos a base de sortir per la tele mentint i ocultant els molts diners que arriben de Londres. Escòcia és una ruïna per la sola culpa dels escocesos i, si cal, des de Londres suspendran el govern d'Edimburg en cas que es posin pesats amb el referèndum. Unes quantes amenaces de militars britànics jubilats i el ministre del Foreign Office que envia els escocesos a l'espai sideral. Thats all, coño!
ARA A PORTADA
-
ERC insisteix a culpar Montero del bloqueig del finançament: «Tot és per unes eleccions que perdrà» Lluís Girona Boffi
-
Montero garanteix el model de finançament «com més aviat millor» però esquiva l'ordinalitat Bernat Surroca Albet
-
El govern espanyol fa marxa enrere i proposa ara congelar els tres trams més baixos de les quotes d'autònoms Pau Mascarell
-
-
Publicat el 13 de març de 2014 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política El deute de Josep Oliu
-
Política Els nusos del finançament que obstaculitzen els pressupostos
-
Política Puigdemont defensa la centralitat de Junts per no sucumbir a «modes» d'altres partits
-
Política «Pujol morirà rehabilitat»
-
Política Interior, catorze mesos per enterrar els canvis més polèmics d'ERC
-
Política Illa, davant els socialistes europeus: «Seria una magnífica notícia que el català fos oficial a la UE»