El diari britànic conservador The Economist ha publicat un article on repassa la situació actual del procés independentista, en el marc del traspàs dels presos polítics a Madrid per a la celebració del judici a l'1-O. En l'article, el rotatiu -que sempre ha estat molt dur contra l'independentisme- analitza les actuacions de l'Estat i el critica per la seva gestió.
Tot i les crítiques contra el govern de Torra -assenyala que és un error plantejar "la via eslovena", ja que comporta comparar un procés on va haver-hi morts-, assegura que si el govern espanyol deixa "florint-se" als presos després de la sentència, serà una "taca a la democràcia espanyola".
The Economist repassa els fets més recents del procés català, destacant que l'independentisme ha rebut la "resposta conservadora arreu de l'Estat", posant d'exemple la irrupció de Vox al parlament andalús. Els britànics consideren que el Parlament català va "violar la constitució i l'Estatut" però són molt contundents amb la conclusió sobre els presos, si la sentència els condemna, finalment, a tants anys de presó.
Repassa l'actitud de Sánchez, que afirmen que vol "evadir el conflicte català" i recull les opinions d'Alfred Bosch, com a conseller d'Afers Exteriors, i de Carles Puigdemont, on assenyalen que no serà "un judici just".
«The Economist» avisa que deixar els presos «florint-se a la presó» serà «una taca a la democràcia espanyola»
Política
El rotatiu britànic és molt crític amb l'independentisme però conclou que l'Estat no es pot permetre unes sentències tan dures
ARA A PORTADA
-
-
Política El Govern demana al Tribunal de Comptes que apliqui l'amnistia i aixequi les mesures cautelars per l'1-O Redacció
-
-
Societat Illa i els Comuns pacten un augment de l'habitatge protegit a llocs no previstos David Cobo
-
Societat Una nova crisi a Rodalies per una obra faraònica que superarà els 1.000 milions Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
01 de febrer de 2019 a
les 21:42
Et pot interessar
-
Política
La confessió de Lluís Llach: «El 2017 es va decidir que tot el Govern anava a l'exili»
-
Política
Illa viatja al Vietnam i Singapur per enfortir llaços comercials i institucionals
-
Política
El Congrés tomba de nou els objectius d’estabilitat amb què el govern espanyol volia elaborar els comptes
-
Política
La condonació del FLA de Sánchez i ERC fa el primer pas al Congrés amb l'aval de Junts
-
Política
L’amnistia o l’etern retorn
-
Política Josep Maria Reniu, nou senador en representació de la Generalitat a proposta d'ERC
