El president de la Generalitat, Quim Torra, ha assenyalat aquest dissabte en una entrevista al programa Preguntes Freqüents de TV3 que "confia" en un vot en contra d'ERC a la pròrroga de l'estat d'alarma anunciada per Pedro Sánchez. Torra ha indicat que la formació a la qual ell pertany, Junts per Catalunya (JxCat), es posicionarà en contra de la mesura si la Generalitat no recupera les competències prèvies a la crisi sanitària.
En l'entrevista, Torra ha ironitzat que potser Sánchez "parla més" amb Ada Colau que amb ell, després que hores abans fos l'alcaldessa de Barcelona qui avancés que el govern espanyol permetria desconfinar Catalunya per regions sanitàries i no per províncies, abans que ho fessin els membres del Govern. En l'entrevista, de fet, Torra ha qualificat com a "inútils" les trobades amb el president de l'executiu espanyol amb líders autonòmics, però ha insistit que continuarà anant a les reunions per responsabilitat.
"Malauradament, el diàleg no ha existit", ha reflexionat el dirigent independentista, que ha lamentat les "imposicions" del govern espanyol. Tot i això, s'ha mostrat satisfet amb el fet que la seva "defensa a ultrança" de la salut hagi servit perquè l'Estat hagi rectificat determinades mesures, com és el cas del confinament total. També ha indicat que cal apostar per la "prudència" en la fase de desescalada.
[noticiadiari]2/201571[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201365[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201411[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201075[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200939[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
Torra «confia» que ERC votarà en contra de la pròrroga de l'estat d'alarma
Política
El president de la Generalitat, en una entrevista a TV3, assegura que troba "inútils" les reunions de líders autonòmics amb Pedro Sánchez però anuncia que hi seguirà assistint
- Reunió del Govern d'aquest dissabte. -
- Govern
ARA A PORTADA
-
Política ERC pressiona pel finançament mentre Sánchez busca el desllorigador de Ceuta Bernat Surroca Albet
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
-
-
Societat La destitució de la número dos de Niubó cronifica Educació com la pedra a la sabata del Govern Gerard Mira
-
Publicat el
02 de maig de 2020 a
les 20:40
Et pot interessar
-
Política
Dimiteix Tomás Carrión, número dos de Núria Parlon a Interior
-
Política
ERC avisa que la destitució de la secretària general d'Educació no resol el problema: «El repte és més profund»
-
Política
Sánchez obre un nou front amb Felip VI i insisteix que esgotarà la legislatura
-
Política
Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació»
-
Política
Catalunya davant l’ampliació de la Unió Europea
-
Política
Ceuta: invasió, crisi humanitària o supremacisme?
