[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OTBsleFAV-M[/youtube]
El president de la Generalitat, Quim Torra, ha intervingut aquest dimarts a través d'un vídeo en la manifestació independentista que se celebra a les portes del Parlament Europeu per protestar contra el veto a Carles Puigdemont, Toni Comín i Oriol Junqueras. Torra, que s'ha quedat a Barcelona arran del risc d'incendis a Catalunya, ha exigit a Europa que es "respecti la democràcia" i també el resultat de les eleccions del 26-M, en les quals Junts per Catalunya (JxCat) i ERC es van acostar al 50% dels vots.
"Volem que siguin diputats: Europa és democràcia. Estic segur que ho aconseguirem. Estic segur que seran eurodiputats perquè ho són. Tenen tot el dret a representar-nos", ha recalcat Torra, que ha demanat directament a Antonio Tajani, president del Parlament Europeu i proper al PP espanyol, que permeti la presència de Puigdemont, Comín i Junqueras a l'Eurocambra. Cap dels tres ha pogut ser avui a la constitució de la cambra comunitària, celebrada durant la manifestació independentista.
L'expresident de la Generalitat ha parlat abans que ho fessin un grup d'impulsors del manifest, que han pujat a l'escenari per reclamar que es respecti el resultat d'unes eleccions "lliures i democràtiques". "Demanem a les institucions europees que assumeixin la iniciativa de promoure i mediar en el diàleg i la negociació", recalca el manifest, llegit unes hores després que es constatés que Puigdemont no seria a Estrasburg davant del risc de detenció existent, segons els seus advocats.
Torra exigeix a Europa que «respecti la democràcia» i el resultat del 26-M
El president de la Generalitat intervé a través d'un vídeo a la manifestació d'Estrasburg i es mostra convençut que Puigdemont, Junqueras i Comín seran eurodiputats

- El president de la Generalitat, Quim Torra, intervé per vídeo des de Barcelona | ND -
- |
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de juliol de 2019 a les 12:25
Actualitzat el 02 de juliol de 2019 a les 12:39
Et pot interessar
-
Política Elisenda Alamany presenta candidatura per liderar ERC a les municipals del 2027
-
Política El PP celebra el nou ajornament en l’oficialitat del català: «Europa no paga xantatges»
-
Política Collboni envia una carta a 31 alcaldes europeus per demanar-los el suport amb l'oficialitat del català a la UE
-
Política Espanya persisteix per fer caure el mur contra l'oficialitat del català a Europa
-
Política El Parlament denuncia la desinversió de l'Estat en infraestructures i els socis d'Illa critiquen l'ampliació del Prat
-
Política La progressista Ana Ferrer s'aparta de la cursa per la presidència de la sala penal del Suprem i deixa via lliure al candidat conservador