Tot el Parlament, excepte el PP, s'ha unit per defensar la Llei de pobresa energètica. María Campuzano i Carles Macias, portaveus de la PAH, han fet una roda de premsa aquest dijous al Parlament acompanyats per representants de tots els grups de la cambra excepte els populars. L'objectiu és "salvar" la Llei 24/2015 sobre pobresa energètica i habitatge. Es tracta d’evitar que el govern de Mariano Rajoy la recorri davant el Tribunal Constitucional (TC) –una amenaça que hi ha sobre la taula des de la seva aprovació el juliol passat-. Carles Macias ha definit amb dramatisme la transcendència d’aquesta llei: “La 24/2015 està salvant vides”.
Ahir, dotze grups del Congrés espanyol, tots menys el PP, van signar un document en què es demana a l’executiu de Rajoy que renunciï a presentar el recurs. De ser aprovada malgrat això, tots els grups polítics de l’oposició s’han compromès a retirar el recurs si arriben al govern. Els dos portaveus de la PAH han informat que ahir va ser el primer cop, en set anys, que una delegació del PP els va rebre. Han anunciat que des del PP els van dir que estudiarien el tema, tot i que fins ara el govern Rajoy té la intenció de recórrer-la. De moment, el consell de ministres de demà divendres no tractarà la qüestió, el que ja és un primer triomf.
Els membres de la PAH han assenyalat que la 24/2015 no és un paper sense valor, sinó que “des de la seva entrada en vigor ja ha aturat milers de desnonaments, té efectes reals en la vida de la gent”. La PAH ha anunciat que si, malgrat totes les veus critiques, l’executiu de Rajoy acaba presentant el recurs al TC, engegaran una campanya massiva al carrer contra el Partit Popular manifestant-se davant de les seus del partit. Macias ha explicat que la llei catalana ja és considerada un referent fora de Catalunya com una solució als problemes dramàtics que viuen les famílies més desvalgudes. Macias: “La llei, sorgida del carrer, la defensarem al carrer”.
El PP lamenta el “to d’amenaça” de la PAH
El diputat del PP Fernando Sánchez Costa ha contestat a la PAH recordant que “el PP va votar a favor de la 24/2015 tret d’alguns preceptes, i estem treballant perquè els possibles conflictes competencials no afectin els col·lectius més febles”. Sánchez Costa no ha pogut concretar si finalment el govern Rajoy es farà enrere en la decisió de presentar recurs al TC. Sí que ha advertit a la PAH que “les nostres decisions no obeiran a pressions o xantatges” i ha lamentat el “to d’amenaça” de la plataforma, que ha anunciat actes de protesta davant de les seus del PP.
Tot el Parlament, excepte el PP, s'uneix per defensar la Llei de pobresa energètica
La PAH anuncia una campanya contra el Partit Popular que, davant la pressió, es podria plantejar no recórrer-la al Tribunal Constitucional | Carles Macias, portaveu de la plataforma: "La llei està salvant vides"
ARA A PORTADA
-
-
-
Sánchez entoma el desafiament del PP per evitar que rebenti la conferència de presidents Sara Escalera | Pep Martí i Vallverdú
-
La Seguretat Social vol que els treballadors puguin tornar d'una baixa a mitja jornada i amb el sou sencer Marc Orts i Cussó
-
El MNAC, entre l'espasa i la paret: com protegir les pintures de Sixena sota la lupa del Suprem Sara Escalera
Publicat el 21 d’abril de 2016 a les 14:33
Actualitzat el 21 d’abril de 2016 a les 14:46
Et pot interessar
-
Política Leire Díez es dona de baixa del PSOE i el partit suspèn «qualsevol mesura de caràcter orgànic» contra ella
-
Política El govern espanyol atura la compra d'uns míssils israelians per a l'exèrcit
-
Política El Govern esperarà l'informe tècnic del MNAC abans de decidir sobre el trasllat de les pintures de Sixena
-
Política El PP denunciarà a la fiscalia anticorrupció Leire Díaz i dos suposats implicats més de la trama contra l'UCO
-
Política ERC i Comuns donen aire a Salvador Illa: els suplements de crèdit salven el primer any sense pressupostos
-
Política Salvador Illa té 4.000 milions al calaix i tres carpetes per desbloquejar