La directora del Servei Català de Trànsit (SCT), Eugenia Doménech, defensa la separació física de carrils de diferent sentit que s'ha fet a la C-55, després que la plataforma No+ Morts a la C-55 hagi presentat una petició a la Fiscalia de Seguretat Viària perquè investigui si les últimes obres en aquesta carretera són legals i segures. En declaracions a l'ACN aquest divendres, Doménech ha donat suport a les obres de millora que el Departament de Territori i Sostenibilitat ha realitzat en aquesta via i ha qualificat la separació de carrils com "una bona mesura", al marge de les reclamacions històriques del territori. Doménech ha recalcat que el model de separació de carrils de diferents sentits és "un element importantíssim" per "limitar els xocs frontals i millorar la seguretat viària".
Doménech ha afirmat que des de Trànsit estan "a favor" com a principi del model de separació de carrils de diferent sentit amb una mitjana o elements físics perquè, juntament amb altres mesures, augmenta la seguretat viària i limita els xocs frontals, que tenen "una incidència molt elevada en la sinistralitat" i que són accidents "amb conseqüències fatals, amb víctimes mortals o ferits greus". La directora del SCT ha ressaltat que aquest model s'inspira en la sinistralitat 0 de Suècia.
La plataforma No+ Morts a la C-55 lamenta que la instal·lació d'una mitjana al llarg de deu quilòmetres ha convertit la via en "una ratonera que no posarà punt final als accidents", en paraules d'un dels seus membres, Carles Miras. La portaveu, Fina Casals, afirmava que estan "convençuts" que les obres de millora realitzades en els últims mesos no són segures. "Hi ha llocs que no hi ha vorals, per on és impossible que un camió i una bicicleta passin alhora i hi ha qui li sembla que entra en un tub i li fa por", va explicar Casals aquest dijous. La plataforma també vol que la fiscalia investigui si les obres afavoreixen interessos particulars entorn de la concessionària de l'autopista C-16.
El territori fa anys que clama davant l'estat de la C-55 i el perill que representa. Des de la plataforma, afirmen que la carretera és "una trampa mortal". Del 2000 al 2014 hi ha hagut 1.251 accidents en aquesta via, amb 2.268 víctimes; 100 víctimes mortals -107 fins avui- i 344 ferits greus. L'últim accident mortal va tenir lloc el 19 de març, quan va morir una manresana de 20 anys.
Trànsit, a favor de la separació de carrils a la C-55
Doménech dóna suport a les obres de millora en aquesta via fetes per Territori, tot i que la plataforma No+ Morts a la C-55 ha demanat a la Fiscalia que investigui si són segures
ARA A PORTADA
-
Autocrítica a mitges de Mazón en l'aniversari de la dana: «Hi ha coses que haurien d'haver funcionat millor» Marc Orts i Cussó
-
-
La ferida antipolítica de la dana: «L'extrema dreta està canalitzant el malestar» Moisés Pérez Pascual
-
Un any després de la dana: «Hi ha molta por, els carrers tornen a inundar-se quan plou» Neus Climent
-
Sánchez s'escuda en l'aniversari de la dana per no abordar al Congrés el divorci amb Junts Oriol March
Publicat el 08 d’abril de 2016 a les 19:03
Et pot interessar
-
Política
Les deu perles de l'entrevista a Joan Carles I: «La democràcia no va caure del cel»
-
Política
Nou rumb a la Mina amb els reallotjaments del bloc Venus i un pla 2030 per al barri
-
Política
En marxa la consulta de Junts: quina és la pregunta i quan se sabrà el resultat?
-
Política
Un any de fang i vergonya
-
Política
«Aliança Catalana és el cavall de Troia de l'espanyolisme»
-
Política
El DAFO de Junts després de trencar amb el PSOE: què s'hi juga Carles Puigdemont?
