La directora del Servei Català de Trànsit (SCT), Eugenia Doménech, defensa la separació física de carrils de diferent sentit que s'ha fet a la C-55, després que la plataforma No+ Morts a la C-55 hagi presentat una petició a la Fiscalia de Seguretat Viària perquè investigui si les últimes obres en aquesta carretera són legals i segures. En declaracions a l'ACN aquest divendres, Doménech ha donat suport a les obres de millora que el Departament de Territori i Sostenibilitat ha realitzat en aquesta via i ha qualificat la separació de carrils com "una bona mesura", al marge de les reclamacions històriques del territori. Doménech ha recalcat que el model de separació de carrils de diferents sentits és "un element importantíssim" per "limitar els xocs frontals i millorar la seguretat viària".
Doménech ha afirmat que des de Trànsit estan "a favor" com a principi del model de separació de carrils de diferent sentit amb una mitjana o elements físics perquè, juntament amb altres mesures, augmenta la seguretat viària i limita els xocs frontals, que tenen "una incidència molt elevada en la sinistralitat" i que són accidents "amb conseqüències fatals, amb víctimes mortals o ferits greus". La directora del SCT ha ressaltat que aquest model s'inspira en la sinistralitat 0 de Suècia.
La plataforma No+ Morts a la C-55 lamenta que la instal·lació d'una mitjana al llarg de deu quilòmetres ha convertit la via en "una ratonera que no posarà punt final als accidents", en paraules d'un dels seus membres, Carles Miras. La portaveu, Fina Casals, afirmava que estan "convençuts" que les obres de millora realitzades en els últims mesos no són segures. "Hi ha llocs que no hi ha vorals, per on és impossible que un camió i una bicicleta passin alhora i hi ha qui li sembla que entra en un tub i li fa por", va explicar Casals aquest dijous. La plataforma també vol que la fiscalia investigui si les obres afavoreixen interessos particulars entorn de la concessionària de l'autopista C-16.
El territori fa anys que clama davant l'estat de la C-55 i el perill que representa. Des de la plataforma, afirmen que la carretera és "una trampa mortal". Del 2000 al 2014 hi ha hagut 1.251 accidents en aquesta via, amb 2.268 víctimes; 100 víctimes mortals -107 fins avui- i 344 ferits greus. L'últim accident mortal va tenir lloc el 19 de març, quan va morir una manresana de 20 anys.
Trànsit, a favor de la separació de carrils a la C-55
Doménech dóna suport a les obres de millora en aquesta via fetes per Territori, tot i que la plataforma No+ Morts a la C-55 ha demanat a la Fiscalia que investigui si són segures
ARA A PORTADA
Publicat el 08 d’abril de 2016 a les 19:03
Et pot interessar
-
Política Albiol: «Molts llatinoamericans tenen costum de fer festes a la platja, però no és acceptable»
-
Política Mas es querella contra Fernández Díaz, Cospedal i l'empresa israeliana NSO per l'operació Catalunya i l'espionatge amb Pegasus
-
Política El Govern anuncia un primer paquet d'ajudes per combatre els aranzels de Trump
-
Política El Consorci per a la Normalització Lingüística defensa que hi ha «més interès que mai» en aprendre català
-
Política Sánchez acusa el PP d'utilitzar un «delicte» com la filtració dels WhatsApp per intentar tombar-lo
-
Política Pallach i Trias Fargas per interpretar el present