La directora del Servei Català de Trànsit (SCT), Eugenia Doménech, defensa la separació física de carrils de diferent sentit que s'ha fet a la C-55, després que la plataforma No+ Morts a la C-55 hagi presentat una petició a la Fiscalia de Seguretat Viària perquè investigui si les últimes obres en aquesta carretera són legals i segures. En declaracions a l'ACN aquest divendres, Doménech ha donat suport a les obres de millora que el Departament de Territori i Sostenibilitat ha realitzat en aquesta via i ha qualificat la separació de carrils com "una bona mesura", al marge de les reclamacions històriques del territori. Doménech ha recalcat que el model de separació de carrils de diferents sentits és "un element importantíssim" per "limitar els xocs frontals i millorar la seguretat viària".
Doménech ha afirmat que des de Trànsit estan "a favor" com a principi del model de separació de carrils de diferent sentit amb una mitjana o elements físics perquè, juntament amb altres mesures, augmenta la seguretat viària i limita els xocs frontals, que tenen "una incidència molt elevada en la sinistralitat" i que són accidents "amb conseqüències fatals, amb víctimes mortals o ferits greus". La directora del SCT ha ressaltat que aquest model s'inspira en la sinistralitat 0 de Suècia.
La plataforma No+ Morts a la C-55 lamenta que la instal·lació d'una mitjana al llarg de deu quilòmetres ha convertit la via en "una ratonera que no posarà punt final als accidents", en paraules d'un dels seus membres, Carles Miras. La portaveu, Fina Casals, afirmava que estan "convençuts" que les obres de millora realitzades en els últims mesos no són segures. "Hi ha llocs que no hi ha vorals, per on és impossible que un camió i una bicicleta passin alhora i hi ha qui li sembla que entra en un tub i li fa por", va explicar Casals aquest dijous. La plataforma també vol que la fiscalia investigui si les obres afavoreixen interessos particulars entorn de la concessionària de l'autopista C-16.
El territori fa anys que clama davant l'estat de la C-55 i el perill que representa. Des de la plataforma, afirmen que la carretera és "una trampa mortal". Del 2000 al 2014 hi ha hagut 1.251 accidents en aquesta via, amb 2.268 víctimes; 100 víctimes mortals -107 fins avui- i 344 ferits greus. L'últim accident mortal va tenir lloc el 19 de març, quan va morir una manresana de 20 anys.
Trànsit, a favor de la separació de carrils a la C-55
Doménech dóna suport a les obres de millora en aquesta via fetes per Territori, tot i que la plataforma No+ Morts a la C-55 ha demanat a la Fiscalia que investigui si són segures
ARA A PORTADA
-
-
La crisi al PSOE sacseja la Moncloa: Yolanda Díaz exigeix a Sánchez un «canvi profund» al govern espanyol Redacció
-
L'UCO escorcolla organismes vinculats a Hisenda i Transició Ecològica pel cas de Leire Díez Redacció
-
-
Es pot escapar un virus del laboratori? L'IRTA-CReSA nega que les obres ho hagin facilitat Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 08 d’abril de 2016 a les 19:03
Et pot interessar
-
Política
El desacord entre el PP i Vox pels pressupostos envia l'Aragó a eleccions anticipades
-
Política
La jutgessa de la dana cita Feijóo com a testimoni per les converses amb Mazón
-
Política
Junts insta ERC a aprofitar la «debilitat» de Sánchez per forçar-lo a fer concessions amb Catalunya
-
Política
La dimissió d'un membre de la direcció per denúncies d'assetjament agreuja la crisi al PSOE
-
Política
L'Ajuntament de Palma declararà Pedro Sánchez persona non grata
-
Política
Trucades en català i fi a l'«spam»: llum verda a la nova llei d'atenció al client
