Trias: «Què hagués passat si l'alcalde no hagués estat amb el procés?»

A Gràcia, reivindica que Barcelona "ha estat molt compromesa amb el procés nacional català" | Reclama el cap de Wert

Publicat el 14 de maig de 2015 a les 19:20

Xavier Trias, al Centre Moral de Gràcia. Foto: Bernat Ferrer/Nació Digital.


L'alcalde de Barcelona i candidat de CiU a la reelecció, Xavier Trias, ha tret a relluir aquest dijous al barri de Gràcia la seva faceta més compromesa amb el procés independentista, en contraposició amb el missatge enviat ahir a Sant Gervasi alertant els votants de dretes que no es decantin ni per PP ni per C's. Avui, des del Centre Moral, s'ha preguntat obertament: "No sé què hagués passat si l'alcalde no hagués estat compromès amb el procés." És a dir, si algun gracienc es planteja votar CiU o ERC, o la CUP, Trias ha reivindicat avui els seus mèrits independentistes. 

"Barcelona ha estat una ciutat molt compromesa amb el procés nacional català", ha recordat. I el barceloní dubitatiu que desitja que desitja que el seu alcalde continuï fent costat a les decisions que prengui el Parlament, ja sap què ha de fer, ha vingut a dir. I és que, segons Trias, el "trajecte que fem" és "extraordinari".

En aquet punt, l'alcaldable convergent també ha aprofitat per criticar el ministre espanyol d'Educació, José Ignacio Wert, que va suggerir que la Generalitat tracta el castellà de la mateixa manera que la dictadura franquista tractava el català. "El que sembla estrany és que no el cessin, a Wert! És estrany que el presdient del govern espanyol no surti i digui: 'No digui més coses d'aquestes!'"
 

Enquestòmetre de Nació Digital: tots els sondeigs electorals de Barcelona

Resultats de les eleccions municipals 2011 a Catalunya, municipi per municipi

Resultats de les eleccions municipals a Barcelona, el 2007 i el 2011