L'exalcalde de Barcelona i president del grup de CiU a l'Ajuntament de Barcelona, Xavier Trias, ha retret al ministre de l'Interior en funcions, Jorge Fernández Díaz, que actuï a "l'estil del vell franquisme, de quan els governadors civils feien el que els semblava". En declaracions als periodistes abans d'un míting de CDC a Manresa (Bages), Trias ha assegurat que no entén perquè Fernández Díaz no dimiteix, ja que, a parer seu, ha actuat d'una manera "vergonyosa, lamentable i antidemocràtica".
Amb aquestes paraules, l'exalcalde de Barcelona ha condemnat la conversa que el diari Publico ha difós aquest divendres en la qual el director de l'Oficina Antifrau, Daniel de Alfonso, i el ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, parlaven sobre el suposat compte a l'estranger de 12 milions d'euros del llavors alcalde de Barcelona, Xavier Trias, només 11 dies abans que es publiqués a El Mundo. Una acusació que després es va demostrar que era falsa.
"Aquest senyor durant una època va ser governador civil i es creu que encara ho és, no entén que estem en una democràcia", ha reblat Xavier Trias. A més, ha assegurat que aquesta és una "conxorxa" de l'estat espanyol "per fer mal als partits que han decidit agafar una via envers la independència" i ha qualificat aquests fets "d'escàndol polític de primeríssima dimensió". El president del grup de CiU a l'Ajuntament de Barcelona ha explicat que s'ha sentit "bastant indefens" per les acusacions, i ha admès que s'alegra que es vegi "quin tipus de persones estan dirigint el país". Per a Trias és "intolerable" que "des de les estructures de l'estat s'intenti lluitar contra les idees a través d'inventar informes".
Trias retreu a Fernández Díaz que actuï a «l'estil del vell franquisme»
Política
L'exalcalde de Barcelona considera que les gravacions "evidencien" que el ministre de l'Interior és "profundament deshonest"
ARA A PORTADA
-
-
Societat El Govern argumenta que no es va enviar l'ES-Alert perquè el nivell d’alerta «no estava justificat» Neus Climent / Agències
-
Acció Per què no s'ha enviat una alerta als mòbils per les pluges torrencials al Camp de Tarragona? Neus Climent
-
Societat Set ferits i carrers inundats: els efectes de les pluges al Baix Penedès i al Tarragonès Neus Climent / Agències
-
Publicat el
24 de juny de 2016 a
les 18:31
Et pot interessar
-
Política
Junqueras confirma per l'11S: «La pluja em va fer fora l'any passat»
-
Política
La lliçó de Junqueras: de les derrotes a la fórmula ancestral
-
Política
Radiografia d'un «estat paral·lel»: tenen futur els Països Catalans?
-
Política
Estira-i-arronsa entre PSOE i PP pels menors migrants a Ceuta sota la mirada d'Europa
-
Política
El govern espanyol desallotja els migrants de la platja de Ceuta i habilita nous espais d'acollida
-
Política
La diplomàcia aeroportuària d'Illa s'encalla a Tòquio
