Vist per a sentència. El Tribunal de Comptes ha deixat enllestida la causa per les despeses de l'1-O i l'acció exterior de la Generalitat entre els anys 2011 i 2017, i ho ha fet el dia abans que el Congrés aprovi definitivament la llei d'amnistia.
En aquesta causa hi ha implicats una trentena d'alts càrrecs de la Generalitat, entre els quals els presidents Carles Puigdemont i Artur Mas, i l'exvicepresident Oriol Junqueras. Tots ells haurien d'entrar a l'amnistia un cop la llei entri en vigor.
La Fiscalia demana als encausats que paguin 3,2 milions d'euros en concepte de responsabilitat comptable. En aquesta causa ja es va haver de fer front a fiances, avalades per l'Institut Català de Finances, i que s'haurien de retornar amb l'aplicació de l'amnistia.
El Tribunal de Comptes té ara vint dies per dictar sentència, malgrat que és habitual que aquest període s'allargui. La consellera encarregada d'aquesta causa, Elena Hernáez, també pot argumentar que aquest procediment no encaixa a l'amnistia, però el text és clar en aquest sentit.