El partit que va assegurar els dos primers pressupostos del govern d'Artur Mas, ahir va bloquejar els de l'any que ve. El PP català ha passat de facilitar la governabilitat a intentar impedir-la a qualsevol preu, en una exhibició de hooliganisme polític que demostra, rotundament, que la seva prioritat no és servir la societat catalana, sinó que fracassi qualsevol intent d'emancipació. PP i Ciutadans avantposen la seva qüestió nacional a qualsevol altra consideració.
L'espanyolisme català té una dimensió tràgica. El nacionalisme els encega fins a tal punt que reclamen de l'estat represàlies que patiran ells mateixos, juntament amb els seus electors. Són gent que, pel que diuen, estan disposats a donar la raó a Madrid quan vulguin prendre represàlies contra un possible Estat Català, en el qual ells també hi viuran. Els mateixos que, amb ràbia, creuen que Catalunya ha de patir un aïllament polític total i la màxima asfíxia econòmica si gosa tirar endavant una consulta en la qual ells també estan cridats a votar.
Miren a Madrid i no els demanen diàleg, sinó contundència. Catalunya, abans decadent que independent. No a tot, perquè tot està prohibit. Potser per això mai no se'ls veu de bon humor, ni se'ls escolta una proposta en positiu. Ni tan sols volen guanyar, perquè no aspiren a res. Només volen destruir la majoria.
ARA A PORTADA
-
Política Sánchez juga la carta Begoña Gómez en la campanya: «Ens han intentat trencar i no ho han aconseguit» Natàlia Pinyol
-
-
Política L'esquerra no anirà unida el 29-N: així queda el mapa de les coalicions a l'Estat Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
-
Política Carlos Prieto plega com a delegat de l'Estat a Catalunya per presentar-se a les eleccions espanyoles Natàlia Pinyol
Publicat el
17 de desembre de 2013 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
El Front Ampli es reivindica per «aturar el feixisme»: «No more drama»
-
Política
Nogueras reivindica Junts com el «punt de trobada» per frenar els «dos blocs espanyols»
-
Política
Feijóo es burla del pacte del PSOE i Front Ampli al Senat: «És una coalició de desesperats»
-
Política
Àlex Ramon serà el cap de llista del Jovent Republicà dins de la candidatura d'ERC del 29-N
-
Política
Cándido Conde-Pumpido, missió complerta
-
Política
El PSOE tanca acords amb les esquerres per intentar disputar el Senat al PP
