L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, no s’esperava guanyar les eleccions municipals del 2015 amb un resultat tan dolent. Els vuit regidors que va aconseguir no només suposaven la pèrdua de la majoria absoluta, sinó també l’obligatorietat de bastir pactes amb altres forces polítiques per intentar greixar la maquinària de la legislatura. El paer en cap va trobar confort als braços de Ciutadans, la formació que lidera Ángeles Ribes, una regidora que se sent còmoda quan li diuen que té ares de tinent d’alcalde més que no pas d’edil opositora. “Que ens vegin com a força de govern no és dolent”, assegura Ribes a NacióDigital.
Socialistes i Ciutadans han anat a l’uníson en tots els grans temes de ciutat des de l’inici del mandat, i això li està servint als de Ribes per anar esbossant un relat que pivota sobre la base d’un argument que utilitzaran de cara a les municipals del 2019: “Ciutadans és una formació que està capacitada per governar Lleida gràcies a la capacitat de diàleg, a la voluntat d’arribar a acords i al projecte de ciutat”. La líder del partit carrega contra els grups municipals que no han tingut aquesta voluntat i que s’han centrat en votar en contra del govern municipal per sistema, i reivindica les polítiques que s’han tirat endavant a la ciutat gràcies a la seva concurrència.
Bilingüisme, ajudes als empresaris i més transparència; les fites de Ciutadans
El bilingüisme a l’Ajuntament de Lleida ha estat un dels principals cavalls de batalla que han aconseguit tirar endavant gràcies al suport de PSC i PP, però Ribes enumera altres projectes que, segons diu, s’han posat en marxa gràcies a Ciutadans. El grup municipal defensa el pla dels pressupostos participatius que enguany està dotat en un milió d'euros per tal que els lleidatans puguin decidir les inversions. “Altres partits també ho havien proposat, però nosaltres ho hem fet possible amb el govern municipal”, diu Ribes, que destaca també les ajudes a empresaris, el control de l’Horta, les millores laborals de treballadors del consistori com els agents de la Guàrdia Urbana i l’augment de la transparència a l’ajuntament.
La líder unionista carregava contra Àngel Ros pel “clientelisme” que havia practicat com alcalde durant anys, una praxis que ara s’ha acabat, diu, gràcies a que les bases per donar subvencions són més clares. De cara al darrer any de mandat, la formació taronja aposta per reforçar les polítiques que facin possible la creació de llocs de treball.
Ribes: "El PSC s'haurà d'esforçar per marcar un perfil polític diferent al nostre"
Els vímets polítics que ha anat teixint el partit durant els darrers anys han de servir per aparèixer davant dels electors com una formació sòlida i amb capacitat d’exercir el lideratge polític. En aquesta tessitura, Ribes considera que Ciutadans no tindrà problemes per afrontar la contesa electoral, i creu que hauran de ser els socialistes els que s’hagin d’esforçar per allunyar-se de la formació taronja i marcar un perfil propi.
Un «govern» a l’oposició a Lleida
Política
Ciutadans defensa el bilingüisme, les ajudes als empresaris i la transparència com a fites polítiques aconseguides durant la legislatura amb el PSC | La líder del partit, Ángeles Ribes, creu que la seva influència sobre el govern d'Àngel Ros reforça la imatge de formació de govern
ARA A PORTADA
-
Societat El Govern torna a demanar ajuda a l’exèrcit per l’allau d’incendis a Catalunya Gerard Mira | Pau Espí Solé
-
Societat L'incendi de l'Anoia crema 225 hectàrees i obliga a confinar 33.000 persones Pau Espí Solé | Laura Domingo
-
Societat L'incendi de Sentmenat obliga a «reagrupar» la urbanització del Farell Gerard Mira | Laura Domingo
-
Societat L'incendi a la Catalunya Nord, descontrolat: 10.000 desallotjats, 5.000 hectàrees cremades i 16 ferits Redacció
Publicat el
17 de febrer de 2018 a
les 20:25
Actualitzat el
17 de febrer de 2018 a les
21:01
Et pot interessar
-
Política
Begoña Gómez podrà anar a la graduació de la filla a Londres, però no a la cimera de l'OTAN a Turquia
-
Política
ERC negocia amb l'Estat un marge de despesa de 500 milions més per a Catalunya
-
Política
El Consell de Política Fiscal i Financera per aprovar el nou finançament serà el 29 de juliol
-
Política
Carmen Cabezas desvincula Argimon del retard en les vacunes dels policies espanyols
-
Política
Junts crida a aprofitar l'«oportunitat històrica» de tenir el concert econòmic
-
Política
Nova petició de Junqueras a Sánchez: més marge de despesa per a Catalunya
