El famós mico amb la caixa de bombes treballa a TV3. És un redactor poc inspirat que va interrompre la seva ociositat habitual per penjar aquest post a la web del Sindicat de Periodistes de Catalunya (SPC), en el qual acusa d'activisme independentista la majoria dels seus companys de la redacció de TV3. Uns professionals que, segons ell, es dediquen a "enganyar els ciutadans donant-los propaganda enlloc d'informació". Just la frase que necessitava l'espanyolisme mediàtic per carregar-se de raons i continuar protegits a l'interior de la infinita tertúlia unionista/onanista on viuen; les quatre ratlles precises perquè Jordi Évole pogués dir, aquest diumenge, que "els propis periodistes de TV3 han denunciat...", equiparant la televisió pública catalana al ja clàssic escàndol de TVE. Un post que es pagarà molt car.
Com que el text va sense firmar, cal sobreentendre dues coses. Una, que es tracta d'un article editorial, assumit com a propi per la secció sindical de l'SPC a TV3. I la segona, que el redactor en particular i el sindicat en general consideren sospitós qualsevol professional que estigui a favor de la consulta. Una acusació genèrica de la qual no se n'aporta cap exemple ni cap nom, suposo que per covardia.
Potser el que passa és que aquest periodista ocult no va participar, amb la resta de la redacció, de les protestes quan el Govern va prohibir que les càmeres de TV3 tinguessin accés als veïns del Carmel. O en les reiterades demandes d'independència periodística cada vegada que els partits polítics envien les imatges editades dels seus mítings o es reparteixen, per quotes, el temps d'informació electoral... Potser el que més el molesta és el fet d'haver-se quedat en minoria defensant l'statu quo.
Com diu Pilar Antillach, "hi ha moltes coses a criticar de la televisió pública de Catalunya, però precisament la manca de pluralitat, és a dir de quota (en aquest país no n'hi ha una altra), aquesta, no". Per això és tan lamentable que algú hagi ficat el conjunt dels serveis informatius de TV3 en un toll ple de mitges veritats que es converteixen en mentides senceres.
ARA A PORTADA
-
-
El Govern veu «compatible» negociar els pressupostos mentre s'avança en els acords d'investidura Redacció
-
El PP s'enfanga amb el veto a les festes islàmiques a Múrcia i la Moncloa obre una investigació Bernat Surroca Albet
-
Barcelona investigarà centenars d'empreses de pisos turístics a la cerca d'impostos pendents David Cobo
-
Catalunya afronta la segona onada de calor: quan i on s'assoliran temperatures extremes? Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 21 d’octubre de 2014 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política Rajoy demana «no exagerar» amb el cas Montoro
-
Política El PP critica que Illa no tingui pressupostos i imiti «discursos independentistes»
-
Política El Govern admet cinc contractes amb una empresa d'armament israeliana fins al 2024
-
Política Un amic a Madrid amb turbulències: la inestabilitat de Sánchez, maldecap per a Illa
-
Política Collboni prohibeix les rutes de l'alcohol a tot Barcelona
-
Política La Generalitat Valenciana condecora als policies que van escortar Carlos Mazón el dia de la dana