No comparteixo aquesta idea -multiplicada fins a la saturació- que assegura que Alfredo Pérez Rubalcaba és molt millor que José Luis Rodríguez Zapatero. No entenc quins mèrits se li pressuposen ni quina novetat significa una persona que viu dels càrrecs que li proporciona l'aparell del PSOE des del 1982, aviat farà trenta anys.
Rubalcaba és un professor universitari que es va professionalitzar en la política amb 31 anys. Des d'aleshores -ininterrompudament- ha viscut del partit, inclosos els dos mandats de José María Aznar, un temps en el qual va aprofitar per pactar amb el PP la Llei de Partits, que ha permès que PSOE i PP sumin la majoria suficient per col·locar a Ajuria-Enea el primer lehendakari de la història que desconeix la llengua basca.
Alfredo Pérez Rubalcaba, com deia Jordi Pujol, és un jacobí. I un sectari que no accepta fàcilment preguntes incòmodes, tal i com vaig comprovar durant el temps que vaig treballar a Madrid.
No sé qui guanyaria en unes eleccions Rubalcaba-Rajoy, però Catalunya no.
ARA A PORTADA
-
Política Més enllà de la Francisca: què pensen els votants de Junts sobre habitatge? Lluís Girona Boffi
-
Política El Congrés tomba els decrets d'habitatge i Sánchez meditarà durant el cap de setmana si convoca eleccions Lluís Girona Boffi
-
Política Guerra oberta Junts-Rufián: «Tothom sap que ets un invent de les clavegueres de l'Estat» Oriol March
-
Societat Centenars de persones reclamen una vaga general per l’habitatge després de la caiguda dels decrets Pau Espí Solé
-
Publicat el
29 de gener de 2011 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política Collboni lamenta el veto als decrets d’habitatge
-
Política
Fadei celebra que el Congrés tombi els decrets d’habitatge i reclama una alternativa «immediata»
-
Política
Feijóo acusa Sánchez de fer «càlcul electoral» amb l’habitatge i el desafia a convocar eleccions
-
Política
Pepe Álvarez critica el rebuig de Junts: «No és un decret a favor de Sánchez, sinó a favor de la gent»
-
Política
Albiach acusa PP, Vox i Junts de «traïció» per tombar els decrets d’habitatge
-
Política El PP acusa el govern espanyol de «demagògic» i diu que la pròrroga dels lloguers «ataca» les classes vulnerables
