Una embarcació de l'Armada ha aturat avui divendres a primera hora del matí naus de pesca a Roses (Alt Empordà) perquè no portaven la bandera espanyola, segons ha explicat a RAC1 Gemma González, portaveu del projecte naturalista Ninam Cetacis, que porta un temps treballant a la zona. Tot seguit, sempre segons González, han pujat a bord dels pesquers catalans per informar els respectius patrons de la il·legalitat que estaven cometent i els han manat que col·loquessin l'ensenya de l'Estat espanyol si volien navegar.
Alguns dels pescadors han explicat a González que no sabien que mai s'hagués produït una situació semblant a Roses. Normalment, el control de la zona és a càrrec de la Guardia Civil. González ha intervingut en directe aquest vespre al programa de ràdio que dirigeix Xavi Freixes, on ha detallat que l'abordatge s'ha produït a l'accés al port de Roses.
Posteriorment a la difusió d'aquestes declaracions, d'altres fonts han afirmat que el vaixell en qüestió no estava adscrit al ministeri espanyol de Defensa sinó al d'Agricultura.
En un sentit contrari, Catalunya Informació ha concretat -ja a la matinada de dissabte, dia 27- que l'avís s'havia produït per ràdio des d'un vaixell militar, adreçat en concret a un pesquer, i que va ser captat per la resta de la flota de Roses.
Un vaixell espanyol aborda pesquers de Roses per no dur bandera espanyola
Política
Els fets es van produir a primera hora del matí de divendres
ARA A PORTADA
-
Societat El desllorigador de l'acord PSOE-Sumar per l'habitatge: dos decrets i horitzó de contractes indefinits David Cobo
-
-
Societat Barcelona va registrar 124 ideacions de suïcidi entre les famílies en risc de desnonament l'any passat David Cobo
-
-
Societat Desnonen una família amb una persona amb discapacitat del pis d'un gran tenidor a Mataró ACN
Publicat el
26 d’octubre de 2012 a
les 20:04
Et pot interessar
-
Política
El Congrés obre expedient sancionador a la diputada del PP per l'incident del gas pebre
-
Política
Feijóo menysté que Catalunya tingui més recursos amb el nou finançament: «El problema és de gestió»
-
Política
El Parlament desmenteix Orriols: cap retirada de paraula i només cinc interrupcions en 500 intervencions
-
Política
El «decret Maricarmen» es cola a la festa de l'establishment
-
Política
Sánchez exhibeix un «decret Maricarmen» durant els Premis La Vanguardia
-
Política
L'empresariat pressiona Sánchez per millorar el finançament al Congrés
