Una quinzena de detinguts i quatre ferits a València

L'actuació policial s'ha allargat tota la tarda amb persecucions, càrregues i detencions

Publicat el 20 de febrer de 2012 a les 19:15
La policia deté un dels manifestants d'aquest dilluns al centre de València en una nova jornada de protestes estudiantils Foto: ACN

La policia nacional espanyola ha detingut 15 persones en les protestes estudiantils d'aquest dilluns a la ciutat de València. D'aquests detinguts, quatre són menors d'edat, segons ha informat la Policia Nacional. D'altra banda, el Centre d'Informació i Coordinació d'Urgències (CICU) ha informat que ha hagut d'atendre quatre persones. Dels ferits, tots ells de caràcter lleu, dues dones de 57 i 44 anys han estat evacuades a l'hospital. Els altres dos, estudiants de 18 anys, han estat atesos in situ. L'actuació policial, que s'ha allargat tota la tarda, no s'atura i continuen les persecucions, les càrregues i les detencions.
 
Pugen a una quinzena el nombre de detinguts de la protesta de València. Els estudiants s'han tornat a manifestar en la que és la sisena protesta estudiantil contra les retallades en educació i com a mostra de rebuig a les actuacions policials que la setmana passada es van saldar amb 17 detinguts i desenes de ferits.
 
Centenars d'estudiants han sortit als carrers del centre de la ciutat i novament la policia ha carregat contra els manifestants, detenint-ne una quinzena, quatre dels quals menors d'edat, segons ha informat la Policia Nacional, que no descarta més detencions ja que la mobilització, que ha començat a tres quarts de tres de la tarda, no s'atura. 
 
Segons ha informat el CICU, hi ha hagut quatre ferits, tots ells de caràcter lleu. Un noi i una noia de 18 anys han estat atesos in situ per una contusió a l'espatlla i una a la mà, respectivament. A més, dues dones de 57 i 44 anys han estat evacuades a l'hospital per una contusió a la cama i una crisi d'ansietat.
 
La protesta ha començat, com cada dia, a tres quarts de tres de la tarda a les portes de l'IES Lluís Vives, i d'allà ha anat recorrent les principals vies de València. La policia ha anat encerclant i dispersant en tot moment els protestants. Hi ha hagut persecucions, càrregues, identificacions i detencions durant la marxa, que ha tallat vies com l'avinguda Marqués de Sotelo, el carrer Xàtiva i part del carrer Colom, zones pròximes a l'Institut d'Ensenyament Secundari Lluís Vives.