Íñigo Urkullu, lehendakari del País Basc, ha trucat també aquest divendres el nou president de la Generalitat per felicitar-lo pel nomenament. Després que aquest dijous en una entrevista a TV3 Puigdemont manifestés que encara no l'havia trucat cap representant institucional, Urkullu li ha manifestat que, per un error, la seva felicitació es va adreçar al Parlament de Catalunya, i que per això no havia arribat al destinatari.
Lehendakari és el quart líder polític que felicita Puigdemont pel nomenament, després que també aquest divendres ho hagin fet el líder de Podem, Pablo Iglesias, el president de la Generalitat valenciana, Ximo Puig, i el líder del PSOE, Pedro Sánchez.
Urkullu ha expressat al president de Catalunya el seu desig de mantenir les relacions mútues en el mateix nivell de sintonia i cordialitat que les tenia amb l’anterior president, Artur Mas.
Pel que fa al president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ambdós mandataris han coincidit en la necessitat de treballar conjuntament per materialitzar infraestructures estratègiques com el corredor ferroviari mediterrani. El president Puigdemont ha agraït al seu homòleg valencià la millora del clima pel que fa a la cooperació en matèria lingüística i cultural entre Catalunya i el País Valencià, des del respecte a la personalitat i l’especificat de les identitats respectives.
Urkullu truca a Puigdemont i li diu que per error la felicitació s'havia adreçat al Parlament
El lehendakari manifestat el nou president de la Generalitat la voluntat de mantenir relacions amb el "mateix nivell de sintonia i cordialitat" que tenia amb Mas
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de gener de 2016 a les 19:45
Et pot interessar
-
Política
Puigdemont i Otegi refermen la col·laboració davant la «complexitat» política a l'Estat
-
Política
«Cooficials» encara?
-
Política
La llei contra la multireincidència avança amb l'aval de PP, PSOE i Junts
-
Política
El «coratge» de la Transició davant l'autocràcia que ve
-
Política
La mesa del Congrés suspèn José Luis Ábalos com a diputat
-
Política
Nova web de la Generalitat: aquests són els principals canvis al portal del Govern
