[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=S-_D6XiNaBA[/youtube]
Ja està en marxa la primera votació de la investidura fallida de Mariano Rajoy. Si no hi ha cap sorpresa, el candidat popular obtindrà un total de 170 vots –els del PP, C's i Coalició Canària- mentre que la resta de la cambra s'hi oposarà. La votació és nominal i arriba després de més de deu hores de debat.
La jornada no ha sortit del guió marcat. Ha començat amb un dur enfrontament entre Pedro Sánchez i Mariano Rajoy que allunya una mica més els socialistes d'una possible abstenció que acabi desbloquejant la situació. Units Podem, per la seva banda, ha instat els socialistes a intentar un govern alternatiu. És el mateix missatge –amb el condicionant del referèndum- d'ERC i el Partit Demòcrata Català, que avui s'ha estrenat formant part del grup mixt. C's, per la seva banda, ha reclamat al PSOE actuar junts per controlar des de fora un govern en minoria del PP.
VÃDEO en DIRECTE En marxa la primera votació de la investidura fallida
Si no hi ha cap sorpresa Mariano Rajoy aconseguirà 170 vots a favor, del PP, C's i Coalició Canària, que seran insuficients per ser investit
ARA A PORTADA
Publicat el
31 d’agost de 2016 a
les 17:34
Et pot interessar
-
Política
Pacte Nacional per la Llengua, any 1: primers avenços amb molts deures pendents
-
Política
El poder de Califòrnia: un soci econòmic clau per Catalunya
-
Política
Entrades i sortides al Parlament a mitja legislatura: què retraten els onze canvis als grups?
-
Política
Snooker | Dos anys del 12-M: d'on venim i cap a on anem?
-
Política
El somni de ser un partit «catch-all»: realment funciona l'intent de pescar a dreta i esquerra?
-
Política
Aquelarre orriolista de pagament a Ripoll: així funciona el braç mediàtic de l'extrema dreta
