[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=S-_D6XiNaBA[/youtube]
Ja està en marxa la primera votació de la investidura fallida de Mariano Rajoy. Si no hi ha cap sorpresa, el candidat popular obtindrà un total de 170 vots –els del PP, C's i Coalició Canària- mentre que la resta de la cambra s'hi oposarà. La votació és nominal i arriba després de més de deu hores de debat.
La jornada no ha sortit del guió marcat. Ha començat amb un dur enfrontament entre Pedro Sánchez i Mariano Rajoy que allunya una mica més els socialistes d'una possible abstenció que acabi desbloquejant la situació. Units Podem, per la seva banda, ha instat els socialistes a intentar un govern alternatiu. És el mateix missatge –amb el condicionant del referèndum- d'ERC i el Partit Demòcrata Català, que avui s'ha estrenat formant part del grup mixt. C's, per la seva banda, ha reclamat al PSOE actuar junts per controlar des de fora un govern en minoria del PP.
VÃDEO en DIRECTE En marxa la primera votació de la investidura fallida
Si no hi ha cap sorpresa Mariano Rajoy aconseguirà 170 vots a favor, del PP, C's i Coalició Canària, que seran insuficients per ser investit
ARA A PORTADA
Publicat el 31 d’agost de 2016 a les 17:34
Et pot interessar
-
Política ERC defensa «ordenar» el turisme a Barcelona: «No el pot gestionar un club d'hotelers»
-
Política Rajoy demana «no exagerar» amb el cas Montoro
-
Política El PP critica que Illa no tingui pressupostos i imiti «discursos independentistes»
-
Política El Govern admet cinc contractes amb una empresa d'armament israeliana fins al 2024
-
Política El Govern veu «compatible» negociar els pressupostos mentre s'avança en els acords d'investidura
-
Política Un amic a Madrid amb turbulències: la inestabilitat de Sánchez, maldecap per a Illa