L'escorcoll de gairebé 12 hores de la Guàrdia Civil a la seu d'Òmnium Cultural ha monopolitzat l'actualitat política catalana d'aquest dijous. Ja a la tarda, quan la policia espanyola abandonava el local principal de l'entitat cultural sobiranista, l'escriptora i tertuliana Pilar Rahola ha denunciat en el programa Tot es Mou de TV3 una "conxorxa" des de l'Estat per "fer-la molt grossa i espantar la gent perquè ningú posi en dubte la unitat d'Espanya".
Rahola assegura que ja no li queda massa dosi d'indignació després de tots els "disbarats" del govern espanyol per reprimir el clam independentista. "És una pota més d'aquesta gran estratègia de repressió", assenyala Rahola.
Podeu veure el vídeo aquí.
Una "vergonya democràtica", segons Òmnium
El vicepresident d'Òmnium, Marcel Mauri, ha assegurat que no trobaran "segur" cap vinculació econòmica de l'entitat amb la Generalitat, i ha instat la Guàrdia Civil a anar "a les seus del partit que governa l'Estat" on potser sí que "trobarà una vergonya democràtica". Així mateix, ha afirmat que "no calia aquest xou" ni la "humiliació" que s'està practicant a Òmnium, i des de l'entitat ha assegurat que n'estan "farts": "Ja n'hi ha prou de com ens estan tractant". La Guàrdia Civil ha iniciat un registre a tota la seu per buscar documentació econòmica i una connexió amb els cartells de l'1 d'octubre.
VÃDEO Rahola adverteix d'una «conxorxa» de l'Estat per reprimir l'independentisme
L'escriptora esclata i denuncia el "disbarat permanent" de les accions del govern espanyol contra Catalunya
ARA A PORTADA
-
Per què aquesta vaga educativa té tots els ingredients per ser la més contundent dels darrers anys? David Cobo
-
-
«No es reconeix prou la nostra feina»: escoles rurals en vaga per manca de personal Bernat Castanyer Colomer
-
Els mestres de la Catalunya Central fan nit en un institut de Manresa per conjurar-se Pere Fontanals
-
Publicat el
15 de març de 2018 a
les 21:40
Et pot interessar
-
Política
Sirera enfurisma els històrics del PP a Barcelona
-
Política
Sílvia Paneque s'enfronta al viacrucis del Parlament per Rodalies
-
Política
El finançament irregular de CDC apareix vinculat a Andorra en el judici contra els Pujol
-
Política
La segona proposta del PDUM contempla més de 160.000 nous habitatges a l'àrea metropolitana
-
Política
La Intersindical demana una proposició de llei per establir un SMI català
-
Política
La Moncloa esquiva l'autocrítica per la debacle a l'Aragó i apunta al PP: «És el llevaneus de Vox»
