L'escorcoll de gairebé 12 hores de la Guàrdia Civil a la seu d'Òmnium Cultural ha monopolitzat l'actualitat política catalana d'aquest dijous. Ja a la tarda, quan la policia espanyola abandonava el local principal de l'entitat cultural sobiranista, l'escriptora i tertuliana Pilar Rahola ha denunciat en el programa Tot es Mou de TV3 una "conxorxa" des de l'Estat per "fer-la molt grossa i espantar la gent perquè ningú posi en dubte la unitat d'Espanya".
Rahola assegura que ja no li queda massa dosi d'indignació després de tots els "disbarats" del govern espanyol per reprimir el clam independentista. "És una pota més d'aquesta gran estratègia de repressió", assenyala Rahola.
Podeu veure el vídeo aquí.
Una "vergonya democràtica", segons Òmnium
El vicepresident d'Òmnium, Marcel Mauri, ha assegurat que no trobaran "segur" cap vinculació econòmica de l'entitat amb la Generalitat, i ha instat la Guàrdia Civil a anar "a les seus del partit que governa l'Estat" on potser sí que "trobarà una vergonya democràtica". Així mateix, ha afirmat que "no calia aquest xou" ni la "humiliació" que s'està practicant a Òmnium, i des de l'entitat ha assegurat que n'estan "farts": "Ja n'hi ha prou de com ens estan tractant". La Guàrdia Civil ha iniciat un registre a tota la seu per buscar documentació econòmica i una connexió amb els cartells de l'1 d'octubre.
VÃDEO Rahola adverteix d'una «conxorxa» de l'Estat per reprimir l'independentisme
Política
L'escriptora esclata i denuncia el "disbarat permanent" de les accions del govern espanyol contra Catalunya
ARA A PORTADA
-
Política El govern espanyol cedeix a la pressió del PP i ajorna la cimera pel finançament Lluís Girona Boffi
-
Societat Lluita a contrarellotge per frenar els incendis de la Vall d'Uixó i Castella abans de l'onada de calor Marc Orts i Cussó
-
Terra El Meteocat amplia els avisos per la quarta onada de calor: 16 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
-
Terra Crisi climàtica o «netejar boscos»? La falsa dicotomia per explicar els megaincendis Arnau Urgell i Vidal
-
Publicat el
15 de març de 2018 a
les 21:40
Et pot interessar
-
Política
El Parlament deixa els expedients de Sílvia Orriols i Joan Garriga en una amonestació pública
-
Política
Sánchez es posa el vestit de candidat i es contraposa amb l'era «neoliberal» del PP
-
Política
El Suprem amnistia la mesa del Parlament de l'1-O
-
Política Illa no haurà de comparèixer al Parlament (per ara) sobre el fiasco de les proves PISA
-
Política Junts reclama la compareixença immediata d'Illa al Parlament pel fiasco de les PISA
-
Política
Collboni insta les esquerres a apostar per l'enduriment de penes: «Els barris vulnerables demanen seguretat»
