València surt al carrer

La capital del País Valencià viu aquesta tarda una gran manifestació en protesta per les carregues policials contra els estudiants de l'institut Lluís Vives dels últims dies

Publicat el 22 de febrer de 2012 a les 16:28
Capçalera de la manifestació Foto: @Expectantes/Twitter

València viu aquesta tarda, a partir de les sis, una gran manifestació de protesta per les càrregues policials contra les marxes d'esuticants dels últims dies. La convocatòria, que compta amb el suport dels sindicats CCOO, UGT, Intersindical Valenciana, COS i CGT, els partits PSPV-PSOE, Compromís, EUPV, ERPV, PSAN, SI i Els Verds, i entitats culturals com Acció Cultural del País Valencià (ACPV). La manifestació sortirà de l'epicentre de les protestes, a l'IES Lluís Vives i acabarà davant la seu de la delegació del govern espanyol al País Valencià.

A la marxa hi participen milers de persones i, igual que la de dimarts, es desenvolupa de forma pacífica i amb molt poca presència policial tot i que un helicòpter sobrevola constantment el centre de la capital. La capçalera de la manifestació llueix una pancartta amb el lema Som el poble, no l'enemic, en referència al qualificatiu que va donar un càrrec policial als estudiants. Altres lemes de la marxa són Per la llibertat i la democràcia i Llibertat detinguts sense càrrecs. Alguns dels manifestatnts duen estelades.

D'altra banda, la directora de l'IES Lluís Vives de València, Carmina Valiente, ha assegurat aquest dimecres als mitjans que després dels darrers esdeveniments succeïts en les protestes estudiantils li resulta difícil com a docent "explicar als alumnes que les forces de l'ordre i seguretat són forces de l'ordre i seguretat". Valiente s'ha manifestat en aquests termes després de la reunió que ha mantingut amb el síndic de greuges del País Valencià, José Cholbi, que ha rebut més de 38.000 queixes per les càrregues de la policia espanyola als estudiants aquests darrers dies a València. 
 
La directora del Lluís Vives ha assenyalat que han demanat a la delegada del govern espanyol, Paula Sánchez de León, que aclareixi els fets que varen començar dimecres passat amb les primeres concentracions dels estudiants. Carmina Valiente ha explicat que en principi eren una trentena d'alumnes de l'institut que tallaven el carrer i "jugaven al gat i el ratolí" amb la policia. 
 
Valiente ha afegit que el detonant va ser aquell dia la força desmesurada dels agents amb la primera detenció d'un jove, "a partir d'aquí tot és aliè a l'institut i són mostres de suport dels estudiants al que ha passat".  La directora ha dit que han reclamat a la delegada que deixi sense càrrecs els estudiants detinguts. 
 
La directora ha volgut remarcat que "el Vives és una comunitat pacífica" i que denuncia la violència "vinga d'on vinga". Carmina Valiente ha demanat aclarir aquestes actuacions efectuades "amb una violència emprada amb desproporció molt més gran que la de l'enemic , que s'ha vist". 
 
Al seu torn, el síndic de greuges José Cholbi ha assegurat que les reunions amb la delegada del govern espanyol, amb l'AMPA i amb l'institut li serveixen per "adquirir plena consciència" i recopilar informació per efectuar un dictamen de forma objectiva i pronunciar-se sobre els fets. Cholbi ha aclarit que acudeix a les reunions com a defensor del poble però també com a defensor del menor i ha assegurat que ja s'han rebut més de 38.000 queixes per actuacions policials.
Els carrers de València a primera hora de la tarda aquest dimecres Foto: RamonSanchis/Twitter