Victòria d'ERC i majoria absoluta independentista en perill, segons una enquesta de «La Vanguardia»

Els republicans aconseguirien fins a 45-46 diputats però la suma amb el PDECat i la CUP es quedaria en 66-69 escons

Publicat el 04 de novembre de 2017 a les 19:46
Nova enquesta sobre les eleccions del 21-D, la primera que publica La Vanguardia des de que Rajoy va forçar-ne la convocatòria. El sondeig referma la possible victòria d'ERC mentre que l'independentisme veu la majoria absoluta en perill ja que republicans, el PDECat i la CUP sumarien entre 66 i 69 escons (actualment en tenen 72, comptant el que ocupava Germà Gordó).
 
El sondeig, fet públic aquest dissabte al vespre, atribueix fins a 45-46 escons a ERC, el millor resultat de la seva història. El PDECat, per la seva banda, no passaria de 14-15 mentre que la CUP es quedaria amb 7-8 (actualment en té 10).

Entre el "bloc del 155" Ciutadans repetiria com a segona força amb 27-28 diputats (en té 25 actualment). El PSC també milloraria resultats –de 16 a 19-20- mentre que el PP es mantindria invariable ja que el sondeig li dona 10-12 diputats (en té 11 ara).

El gran perjudicat de la polarització seria Catalunya en Comú que no només no milloraria els 11 diputats de Catalunya Sí que es Pot sinó que en podria perdre un o dos (9-10).