Primera victòria moral del catalanisme. El propi Arnaldo Otegi reclama, des d'avui, llençar per inservible el mirall irlandès i concentrar els esforços en seguir la via catalana. El líder empresonat de l'esquerra abertzale proposa abandonar el Belfast dels anys de plom i fixar-se en la Barcelona cívica, inclusiva i democràtica i que va omplir d'il·lusió els carrers d'un dia assolellat de fa poques setmanes. Al final, serà el catalanisme qui asseguri la pau a Euskadi.
Des de la seva cel·la a la presó de Logronyo, Otegi ha vist clar que la violència no només és una xacra moral, sinó també un llast polític. I que els encaputxats de la pistola obstaculitzen, vuit-cents morts després, qualsevol proposta que pretengui oferir un projecte democràtic i majoritari.
Però l'entrevista que oferim avui a Nació Digital també és una advertència per a l'altra banda. Avui l'estat espanyol es pensa que Arnaldo Otegi està incomunicat, quan és Madrid qui ha entrat en una batalla perduda contra el temps i la democràcia.
PD: Mantenir empresonat Arnaldo Otegi és una vergonya. Incomunicar-lo a la cel·la, una venjança.
ARA A PORTADA
Publicat el
14 d’octubre de 2012 a
les 16:30
Et pot interessar
-
Política
Els convergents no han marxat mai
-
Política
Joan Ignasi Elena nega davant el jutge conèixer l'alcalde d'Altafulla investigat
-
Política
«Catalunya deu molt a Convergència»: Illa torna a reconèixer el llegat de Pujol
-
Política
ERC urgeix Sánchez a «fer neteja» al PSOE després de la condemna d'Àbalos
-
Política El jutge Peinado cita Begoña Gómez dimecres perquè lliuri el passaport
-
Política
«Illa és el Zapatero de la nostra època»: Alejandro Fernández escalfa motors de cara al congrés del PP
