Vodafone: «El català és una merda»

Publicat el 21 de juliol de 2010 a les 23:11
"Su idioma es una mierda". Clac. Aquest és el final de la conversa que vaig mantenir, ahir, entre les 18'40h i les 18'45h amb el número 986 910 700. Un venedor de Vodafone va decidir que ja n'estava tip d'un client que demanava que l'empresa se li adrecés en català i va optar per deixar de perdre el temps i, simplement, em va penjar. El diàleg deu estar enregistrat per la companyia.

Enrere quedaven grans promeses d'estalvi en la línia de portàtils i d'ADSL, a més d'un món de facilitats en la telefonia mòbil. L'home va començar considerant-me un client preferent, afalagant-me pels molts punts que havia acumulat i la deferència que la companyia volia tenir amb mi. Fa temps que rebo missatges sobre aquestes ofertes excepcionals i, potser un cop al mes, em truca alguna persona que -curiosament, sempre en castellà andí- em diu que no m'entén si li parlo en català.

La regla és que, després d'expressar
la meva petició lingüística, l'interlocutor ho deixa córrer i m'assegura que traslladarà l'estranya demanda a Vodafone. No truca mai més. Però és substituït per un altre, i un altre, que em tornen a interrompre qualsevol activitat quotidiana amb la seva cantarella comercial: "¿És usted don Salvador Cot?, le habla X, de Vodafone..."

Però, ahir, Vodafone volia deixar les coses clares.
El venedor va assumir la batalla política i em va dir allò de que Catalunya és Espanya i que els idiomes serveixen per comunicar-se (el castellà, no pas el català). Res de nou. No li va servir l'argument que la relació comercial entre Vodafone i jo no té res a veure amb la Constitució i va acabar acusant-me de discriminar-lo (?). Em va dir que trucava des del centre de la companyia a Vigo i que no entenia perquè no em passava al castellà.

En fi, van ser cinc minuts
de la meva vida que podia haver utilitzat per a alguna altra cosa. Així que penso encarar el -previsiblement- llarg camí de la reclamació com a client i com a ciutadà. I, si no els sap greu, els aniré informant de les gestions cada cop que hi hagi novetats. Intentaré fer-me pesat només amb Vodafone.


Actualització: Avui, a les 12'30h he entrat a la botiga Vodafone de Gran Via/passeig de Gràcia. M'ha atès, amablement, un dependent que es diu Issac. Feta una consulta, m'ha recomanat que truqui al 012. No m'ha preguntat ni el nom ni el número de telèfon. Vodafone, per tant, se'n desenten. A les 12'34h he trucat al 012, on m'han dit que no tenien personal disponible en aquell moment. Asseguren que em trucaran ells. El número de l'expedient és el 04183. Aviam.