L'excel·lentíssim senyor Jordi Xuclà (CiU) va comparèixer dilluns al Congrés dels Diputats en companyia -perillosa- dels no menys excel·lentíssims José María Benegas (PSOE) i José Antonio Bermúdez de Castro (PP). L'ocasió mereixia solemnitat perquè tots tres personatges van anunciar, a càrrec dels seus partits respectius, que han acordat retallar una mica més l'escàs nivell de llibertat de premsa que queda dins les fronteres d'aquest Estat. A partir d'ara, i gràcies a ells, els partits no només imposaran les seves normes per cobrir les campanyes electorals als mitjans públics, sinó que ho faran, també, als privats.
Així doncs, Xuclà, Benegas i Bermúdez de Castro hauran contribuït a omplir una pàgina més dels informes internacionals de Reporters Sense Fronteres (RSF), que ja fa temps que reclamen que "els partits polítics espanyols respectin la llibertat de premsa i deixin d'imposar les condicions que limiten la capacitat dels periodistes de recollir, elaborar i difondre la informació de manera independent". Un mèrit aconseguit gràcies a una concepció que denuncia RSF: "la informació no hauria de ser assimilada a les eines de propaganda electoral".
Bé, això ha pactat CiU amb PSOE i PP. Però la cosa encara pot empitjorar perquè els dos grans partits espanyols estan acabant de perfilar un enduriment de la Llei de Partits, l'artefacte jurídic en què descansa la majoria espanyolista al Parlament de Vitòria. Per entendre'ns, aquella llei que il·legalitza l'esquerra abertzale, però no pas Falange. CiU ja va votar-la l'any 2002. Ara es planteja tornar-hi.
ARA A PORTADA
-
-
Política Tots els escenaris possibles després del 29-N: de la revàlida de Sánchez a la «supermajoria» de Feijóo Bernat Surroca Albet
-
Política La CUP sotmetrà a la militància la decisió de no presentar-se a les eleccions espanyoles Pau Espí Solé
-
-
Política Feijóo evita parlar d'habitatge en l'inici de precampanya i promet un govern de «reconstrucció nacional» Neus Climent / Agències
Publicat el
19 d’octubre de 2010 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política Puigdemont acusa el Tribunal de Comptes de «rebel·lia» per no aplicar-li l'amnistia
-
Política
Tornar, amb sentit institucional
-
Política
El finançament: crònica de la mort de la gran aposta de la legislatura
-
Política
Alamany assegura que Rufián serà el cap de llista d'ERC el 29-N
-
Política
Els «número 1» del PSOE per Alacant: de lʼastronauta Duque a la possible marcianada Puente
-
Política
ERC i EH Bildu reeditaran la coalició al Senat en les eleccions del 29-N
