La vicepresidenta segona i ministra de Treball i Economia Social, Yolanda Díaz, ha insistit aquest divendres en la necessitat que "la política torni a la política". Ho ha dit al costat del president de Pimec, Antoni Cañete, amb qui ha lluït complicitat tant en l'àmbit polític com econòmic. Díaz ha fet públic amb anterioritat que Sumar presentarà la seva proposta per l'amnistia dimarts vinent. No ha volgut donar detalls sobre la proposta i tampoc ha opinat sobre la reacció del ministre Félix Bolaños desmarcant-se'n, però ha assenyalat que treballa "coordinadament" amb Pedro Sánchez.
Díaz ha fet aquestes declaracions després de reunir-se amb una executiva ampliada de Pimec, amb el president de la patronal, Antoni Cañete, al davant, per tractar la situació del teixit empresarial i els reptes econòmics de futur en plenes negociacions per a la investidura. Cañete també ha afirmat que és necessari que "la política torni a la política perquè que la política estigui als tribunals és una anomalia". També ha reclamat que es formi un govern "l'abans possible".
[noticia]263623[/noticia]
Yolanda Díaz ha elogiat Pimec tot dient que "els agents socials, empresaris i sindicats, són els que sempre estan a l'alçada". També han mostrat empatia en el pla econòmic. Cañete ha insistit en què les pimes "han d'estar al pont de comandament perquè conclogui d'una vegada la Transició". I Díaz ha destacat la importància de les pimes en el teixit productiu i que "precisen una mirada pròpia". La vicepresidenta s'ha mostrat favorable a la creació d'un consell de la productivitat, una llei de segona oportunitat i afrontar la morositat, velles reivindicacions de Pimec.
Díaz està activa en tots els fronts. Dimarts, a l'Ateneu Barcelonès, es coneixerà l'informe sobre l'encaix d'una d'amnistia, elaborat per un grup de catedràtics i experts en dret penal i coordinat per Jaume Asens, i que Junts ja ha dit que estudiarà, mentre que el PSOE se'n desmarca. Ahir, Díaz va participar en un fòrum de La Vanguardia celebrat al Col·legi d'Advocats, en què ja va reclamar que cal tornar "la política a la política".
Yolanda Díaz llueix complicitat amb Pimec, que avala l'amnistia: «Que la política torni a la política»
La vicepresidenta segona no dona detalls sobre la proposta de Sumar però assegura que treballa "coordinadament" amb Pedro Sánchez
ARA A PORTADA
- Pep Martí i Vallverdú
- Redactor de Política a Nació
Publicat el
06 d’octubre de 2023 a
les 13:24
Actualitzat el
07 de març de 2024 a les
17:43
Et pot interessar
-
Política
Montero treu ferro a la plantada de Sumar i el partit lamenta «falta de coalició» amb el decret anticrisi
-
Política
Junts demana a Illa incloure una rebaixa a l'IRPF com a mesura per fer front a la guerra
-
Política
El TSJC obliga el Parlament a penjar la bandera espanyola a la façana
-
Política
Seran Mataró i Salt punta de llança de Vox?
-
Política
El Govern aprovarà un primer paquet d'ajudes a empreses i sectors afectats per la guerra
-
Política
Sánchez reivindica el «millor escut social de la UE» per la guerra a l'Iran després del pols amb Sumar
